۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 547604

اقدامات سلطه جویانه رژیم صهیونیستی در قبال قدس در حالی است که سازمان یونسکو حدود یک سال پیش با مصوبه ای هرگونه رابطه تاریخی و دینی و یا فرهنگی یهودیان با اماکن مقدس در قدس به ویژه مسجد الاقصی را رد کرد و مسجد الاقصی را مکانی مقدس برای مسلمانان دانست.

اقدامات سلطه جویانه رژیم صهیونیستی در قبال قدس در حالی است که سازمان یونسکو حدود یک سال پیش با مصوبه ای هرگونه رابطه تاریخی و دینی و یا فرهنگی یهودیان با اماکن مقدس در قدس به ویژه مسجد الاقصی را رد کرد و مسجد الاقصی را مکانی مقدس برای مسلمانان دانست. اما توطئه های رژیم صهیونیستی در ماههای اخیر در مناطق فلسطینی برای تحریف واقعیات از جمله در بیت المقدس و در مسجدالاقصی،   خطرناکتر شده است. رژیم صهیونیستی به انحاء مختلف از جمله ممانعت از تردد فلسطینی ها در مناطق فلسطینی و اماکن اسلامی  عملا" درصدد قبولاندن سیطره جویی های خود به فلسطینی ها و جامعه جهانی است. چنین روندی به وضوح در قبال بیت المقدس و اماکن مقدس اسلامی واقع در آن بویژه مسجدالاقصی دنبال می شود.  

ترفندهای مختلف از جمله تقسیم زمانی و مکانی اماکن مقدس اسلامی واقع در بیت المقدس و نیز ممنوعیت پخش اذان از این مکانها از جمله اقدامات خزنده اسرائیلی ها جهت سیطره کامل بر مسجدالاقصی و بطورکلی بیت المقدس است.     

مجموع  زمان‌های فوق تقریباً ۲۰۰ روز از سال را در بر خواهد گرفت که رژیم صهیونیستی به مسلمانان اجازه ورود به مسجدالاقصی را نخواهد داد. از نظر مکانی نیز صهیونیست ها ادعاهایی را در خصوص بخشهای زیادی از مسجدالاقصی مطرح کرده اند.  

با توجه به طرح‌های عمرانی و نقشه‌هایی که صهیونیستها جعل کرده‌اند می‌توان  پیش بینی  کرد که اگر تقسیم مکانی مسجدالاقصی تحقق یابد مکانهای موهوم و جعلی زیادی با نام‌های یهودی در فضای مسجدالاقصی و صحن‌های اطراف آن شکل خواهد گرفت. تداوم نقض حقوق دینی فلسطینی ها در مسجدالاقصی نه تنها نقض قوانین و مقررات بین المللی بلکه نقض تعهدات رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان با کشورهای عربی نیز است. بر اساس موافقتنامه ای که در سال ۱۹۹۴ میلادی، میان رژیم صهیونیستی و اردن امضا شد، مقرر شد تا عبادت صهیونیست ها در محوطه مجموعه مسجدالاقصی منع شود.  

به هرحال تمامی شواهد و قرائن حاکی از آن است که در ماههای اخیر با روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا و چراغ سبزهای وی به اقدامات سلطه جویانه اسرائیل  در مناطق فلسطینی بویژه در قدس  توطئه های  رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی از جمله در بیت المقدس ابعاد خطرناکتری یافته است. سیاستهای ترامپ با نتانیاهو، همخوانی دارد و در چنین فضایی رژیم صهیونیستی تضییع کامل حقوق فلسطینی ها از جمله حقوق دینی آنها را دستور کار خود قرار داده است. سلطه جویی های رژیم صهیونیستی بر بیت المقدس بیانگر سیاست نژادپرستانه این رژیم برای مقابله با ادیان الهی است. همچنانکه تصاحب مسجد الاقصی، خون فلسطینیان را به جوش آورده ست. اما تحرکات جوانان فلسطینی خصوصا عملیات ظهادت طلبانه اخیر میتواند معادلات این رژیم را به طورآشکاری تغییر دهد.

*کارشناس مسائل بین الملل

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.