۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 547671

رانندگانی که تربیت نشده‌اند!

سید مصطفی حسینی راد

می‌گویند که فرهنگ و اخلاق رانندگی، نمونه کاملی از فرهنگ و اخلاق خانوادگی افراد است، پس در رانندگی، بیشتر مراقب باشیم و اخلاق، ادب و فرهنگ شهروندی را رعایت کنیم.

به گزارش قدس آنلاین، نمی‌دانم تا حالا برای شما هم اتفاق افتاده که در یک بزرگراه شهری و در حالی که حداکثر سرعت قانونی مثلاً ۸۰کیلومتر در ساعت را دارید و از سویی، بزرگراه شلوغ است و هم جلوتر از شما و هم در خط کناری شما، خودروها پشت سر هم قطار شده‌اند، یک شیرِ پاک خورده پیدا شود و پشت سر شما دایم بوق بزند و چراغ بدهد و سپر به سپر نزدیک شود که راه را برایش باز کنید یا نه؟ بعید می‌دانم برای شما این اتفاق رخ نداده باشد چرا که از این شیر پاک خورده‌ها متأسفانه زیاد داریم!

طرف می‌بیند که راه شلوغ است و اگر خودروی جلویی کنار برود و راه را برای حضرت ایشان باز کند ده‌ها خودروی دیگر هم جلوتر هستند، اما باز هم اصرار می‌کند که همه یکی یکی کنار بروند و راه را برای حضرت مستطاب که «عجله» دارند باز کنند. انگار وقت بقیه مردم ارزشی ندارد و تنها وقت ایشان است که ارزشمند است و زودتر باید به کارش برسد و یا اصلاً مهم نیست که با دستپاچه کردن راننده جلویی و ترساندن او برای کنار رفتن، موجب یک تصادف خطرناک و حتی جانی در بزرگراه می‌شود؛ تصادفی که نمونه‌های آن را زیاد دیده‌ایم. چرا؟ چون یک شهروند بی‌فرهنگ و تربیت نشده که گاه متأسفانه پشت فرمان خودروی سنگین مانند کامیون یا کامیونت یا مثلاً «نیسان آبی» نشسته، نمی‌داند که دیگران هم حق دارند از بزرگراه استفاده کنند و او هم باید در صف خودروها مانند دیگران و با رعایت قانون حرکت کند.

این رانندهِ تربیت‌نشده، پشت فرمان کامیون یا گاهی نسیان آبی یا حتی یک سواری پراید با سرعت ۱۰۰کیلومتر در بزرگراه شهری، لایی می‌ کشد یا همه خودروها را در لاین سرعت درو می‌کند و باعث خطر جانی برای مردم می‌شود و اگر کسی راه را برایش باز نکند با بوق و فحش و ناسزا و نزدیک شدن سپر به سپرش، اعتراضش را نشان می‌دهد.

می‌گویند که فرهنگ و اخلاق رانندگی، نمونه کاملی از فرهنگ و اخلاق خانوادگی افراد است، پس در رانندگی، بیشتر مراقب باشیم و اخلاق، ادب و فرهنگ شهروندی را رعایت کنیم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.