یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: دشمن در حال حاضر از تمام ظرفیت‌ها ی خود استفاده می‌کند که خانواده‌های ایرانی را از ارزش‌های اسلامی که سبب تقویت و تحکیم بنیان خانواده می‌شود دور سازد و به این وسیله، اهداف شوم خود را در جامعه پیاده می کند.

دشمن برای از بین بردن ارزش‌های اسلامی از تمام ظرفیت‌ها ی خود استفاده می کند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی شامگاه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد با تاکید بر ضرورت تلاش در راستای تقویت بنیان خانواده، اظهارداشت: مباحثی که در شورای فرهنگ عمومی بیان می‌شود باید کم‌کم به مرحله‌ای برسد که آثار آن را در جامعه ببینیم.

وی افزود: حرکت رو به جلو و سازنده  و به سعادت رساندن انسان‌ها وظیفه همه انسان‌ها از انبیای الهی گرفته تا افراد عادی است، و هرچه زمان بگذرد و ما اقدامی انجام ندهیم، دشمن آرام نمی‌نشیند و به سرعت در راستای شبهه‌پراکنی و دور کردن جوانان از ارزش‌ها حرکت می‌کند.

ناصری تصریح کرد: دشمنان شبهه‌پراکنی را به صورت ویژه با استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی در جامعه ما دنبال می‌کنند، وکانون خانواده و مدرسه دو موضوعی است که به صورت ویژه توسط دشمن هدف قرار گرفته شده و برنامه‌ریزی‌های بسیار گسترده‌ای برای آن دارد

وی  افزود: باید روی  سه محور خانواده، مدرسه و اجتماع برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم و برای دور شدن این سه کانون از آسیب‌های اجتماعی تمام تلاش خود را به کار بندیم.

امام جمعه یزد گفت: عدم تن دادن جوانان به ازدواج، تک فرزندی، دور بودن اعضای خانواده از یکدیگر، عدم وجود صمیمیت در خانواده و موارد مختلف دیگر از جمله مسائلی است که حتما باید به آن توجه لازم را داشته باشیم

ناصری یزدی با اشاره به اینکه ساعت‌های زیاد کاری بانوان یکی از عواملی است که سبب دور شدن اعضای خانواده از هم می‌شود، گفت: در صورتی که والدین هر دو بخواهند بیشتر وقت خود را به کار اختصاص دهند، هیچ توان و وقتی برای تربیت فرزندان خود ندارند کم‌کم کودکان هم از ارزش‌های اسلامی دور می‌شوند

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: در این زمینه‌ها حرف‌های زیادی زده شده و کتاب‌های زیادی هم به رشته تحریر درآمده ولی متاسفانه چنین مسائلی به مرحله عمل وارد نمی‌شود.

وی گفت: یکی از راهکارهایی که در ارتباط با این موضوع وجود دارد این است که ساعت کاری بانوان را به چهار ساعت کاهش دهیم تا علاوه بر اینکه از ظرفیت دانش و تفکر وی در امور اجتماعی استفاده می‌شود، بتواند مدیریت خانه و خانواده را هم بر عهده بگیرد و این نقش را به خوبی اجرایی کند

امام جمعه یزد تصریح کرد: خیلی از مسائلی که ما الان در جامعه انجام می‌دهیم بر اساس سبک زندگی غربی است و از طرفی بر مباحث اسلامی هم در صحبت‌هایمان تاکید می‌کنیم در حالی که نمی‌توان با سبک زندگی غربی به اهداف اسلامی دست پیدا کرد

ولنگاری فرهنگی زمینه‌ساز افزایش آسیب‌های اجتماعی است 

نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به اینکه در ارتباط با مشکلات فرهنگی باید ریشه‌یابی کرد، گفت: ولنگاری فرهنگی زمینه‌ساز افزایش آسیب‌های اجتماعی است.

آیت‌الله ابوالقاسم وافی اظهارداشت: قرآن کریم نسبت به مسائل فرهنگی تاکید بسیار زیادی داشته ودر جامعه ما مسائل فرهنگی آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: مسائل فرهنگی در دوران کودکی و نوجوانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ودر صورتی که ما بتوانیم فرزندانمان را در دوران ابتدایی و دبیرستان به صورت درست با تربیت دینی آشنا و همراه کنیم، مطمئنا فرهنگ وی به خوبی شکل می‌گیرد و به سختی این فرهنگ را از دست می‌دهد.

وافی با بیان اینکه زمانی که جامعه ما با ولنگاری فرهنگی روبرو باشد، قطعا آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌یابد، گفت: مسائل فرهنگی از اهمیت بسیار زیادی روبروست و در صورتی که به آن توجه نداشته باشیم با مشکل مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی می‌تواند مورد استفاده‌های مفید قرار گیرد، تصریح کرد: با این وجود کودکان و سنین اول نوجوانی بیشتر از آنکه با موارد خوب این فضا ارتباط داشته باشند، آسیب‌ها آنها را تهدید می‌کند.

نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه موضوع حجاب در اسلام هم برای زنان و هم برای مردان وجود دارد، افزود: لازم است که همه مسئولان نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی در راستای تقویت بنیان خانواده و بهبود وضعیت حجاب قدم بردارند و پس از هر اقدامی نسبت به نتیجه و تاثیر آن اقدام مناسب انجام دهند.

وافی در ارتباط با وضعیت ازدواج و طلاق در استان یزد و کشور گفت: یکی از موضوعاتی که امروز در جامعه سبب کاهش ازدواج و افزایش سن ازدواج جوانان شده، بحث توقعات بالایی است که جوانان دارند در صورتی که می‌توان زندگی را با هزینه کم شروع کرد و همچون گذشتگان پس از ازدواج به مباحث دیگر اقدام کرد.

وی به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اشاره کرد و گفت: امیدواریم این ثبت جهانی برای استان یزد و ایران خوبی و موفقیت به دنبال داشته باشد و جنبه‌های خوب آن برای ما نمایان باشد.

تمام جهان ویژگی‌های بافت تاریخی یزد را به عنوان ارزش پذیرفته است 

استاندار یزد نیز در این نشست با بیان اینکه تمام جهان ویژگی‌های بافت تاریخی یزد را به عنوان ارزش پذیرفته  گفت: ظرفیت ثبت جهانی یزد برای انتقال ارزش‌های ایرانی اسلامی به جهانیان استفاده شود و این رخداد، رویداد بزرگی برای کشور و مردم ما است.

سیدمحمد میرمحمدی اظهار داشت: زمانی بافت و شهری به ثبت جهانی می‌رسد، به این معنی است که ارزشهایی در آنجا وجود دارد که مورد اقبال ملت‌های مختلف جهان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی باید در تمام استان به صورت ویژه دنبال شود، افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که محلات مختلف با یکدیگر در خوبی کردن و بالا رفتن شاخص‌های ارزشمند زندگی و جامعه رقابت کنند.

استاندار یزد تصریح کرد: در استانداری یزد به دنبال این هستیم که رقابت محلی را در کارهای خوب ایجاد کنیم و زمینه‌ای فراهم شود که مردم خودشان به دنبال انجام کارهای خوب و ارزشمند باشند.

میرمحمدی به عزاداری‌های سنتی یزد اشاره کرد و افزود: علاوه بر اینکه هیئت‌های عزاداری به نظم و تعداد ضرب‌های سینه‌زنی توجه می‌کنند، باید در محتوا و مضمون اشعار و مداحی‌ها هم به گونه‌ای توجه داشته باشند که تمام محتوای آنها جامعه را به سمت خوبی‌ها هدایت کند.

وی تصریح کرد: در این زمینه همه افراد جامعه از مسئولان و هیئتی ها و حتی دیگر افراد جامعه باید تلاش کنند و خود را در بهبود وضعیت فرهنگی جامعه سهیم بدانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.