تنها دستاورد برجام اعطای امتیازات زیاد و گرفتن نسیه چند امتیاز بود که دشمنی های آمریکا مانع انجام آن شد. دولت نیز به این دلیل که مایل به زیر سوال رفتن عملکرد و وعده های خود نیست متاسفانه دائما در حال حاشیه سازی برای پنهان کردن این واقعیت است. وی ادامه داد: از برجام نتیجه ای برای ملت ایران حاصل نخواهد شد، البته باید مراقب باشیم که نقض برجام بر گردن ایران نیفتد بلکه باید مشخص شود که آمریکایی ها عامل آن هستند تا در موقع مناسب پاسخی مناسب به این خلف وعده ها بدهیم.

حاشیه سازی های دولت برای به حاشیه بردن ناکارآمدی برجام است/  انتخاب فردی چون ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا موهبتی برای ایران است

اختصاصی قدس آنلاین- دکتر محمد حسن قدیری ابیانه با تاکید بر روشن بودن دشمنی آمریکا و رفتار دولت در مذاکره توام با لبخند در دست یابی به تعامل با آمریکا به خبرنگار قدس آنلاین گفت: دشمنی با ملت ایران جزء ذات امریکا است و فرقی نمی کند ترامپ، کلینتون یا اوباما برسرکار باشد. حتی درزمان اوباما بعد از برجام هم بر تحریم های ایران افزوده شد و آمریکا به تعهداتش عمل نکرد. البته ضعف دولت یازدهم که به کدخدا اعتماد کرد وبنا را برتعامل برآمریکا گذاشت با این تصور که با مذاکره و ملاقات ولبخند می تواند دشمنی های آمریکا را به دوستی تبدیل کند درحالی که ماجرای برجام به ملت ثابت کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست هر چند این مساله برای بیشتر مردم روشن بود. آقای روحانی در انتخابات سال ۹۲ به عنوان یکی از نامزدهای ریاست جمهوری این تردید را ایجاد کردند که با مذاکره ولبخند می توان به تعامل دست یافت وآمریکا را نسبت به رعایت حقوق ایران ترغیب کرد که در واقع اینگونه نشد.

وی با اشاره به اینکه اعتماد به آمریکا هزینه زا است خاطر نشان کرد: متاسفانه دولت خطوط قرمز رهبری را پشت سر گذاشت و براساس اعتماد به آمریکا پیش رفت و در حالی وعده های شفاهی آمریکا را پذیرفت که تجربه سالهای پس از  پیروزی انقلاب اسلامی و کشورهای دیگر نشان می دهد آمریکا به تعهدات خود وفادار نخواهد ماند و اصولا کشوری که برای رسیدن به اهداف خود دست به جنایت بزند و جنگ و بمب اتمی برسر ملتها بریزد و یا ملتها را از به کار گیری بمب هسته ای بترساند از دروغ گفتن، فریب دادن و خلف وعده دریغ نخواهد کرد. قدیری ابیانه اظهار داشت: آقای رئیس جمهور گفته بودند که در روز اجرای برجام تمامی تحریم ها لغو خواهد شد. حال این سوال مطرح است که بعد از گذشت دو سال از این موضوع آیا اثری از لغو تحریم ها دیده می شود؟ هر چند که علی رغم تاکید قبلی مسئولین بر اینکه برجام گشایش های زیاد اقتصادی به دنبال خواهد داشت اما اینک برخی از مقامات می گویند که از ابتدا به دنبال گشایش های اقتصادی نبوده اند در حالی که پیش از این به صراحت تاکید می کردند با اجرای برجام تحریم ها لغو خواهد شد!

این کارشناس سیاسی با تاکید بر حاشیه سازی دولت در پنهان کردن واقعیت های برجام بیان داشت: تنها دستاورد برجام اعطای امتیازات زیاد و گرفتن نسیه چند امتیاز بود که دشمنی های آمریکا مانع انجام آن شد. دولت نیز به این دلیل که مایل به زیر سوال رفتن عملکرد و وعده های خود نیست متاسفانه دائما در حال حاشیه سازی برای پنهان کردن این واقعیت است. وی ادامه داد: از برجام نتیجه ای برای ملت ایران حاصل نخواهد شد، البته باید مراقب باشیم که نقض برجام بر گردن ایران نیفتد بلکه باید مشخص شود که آمریکایی ها عامل آن هستند تا در موقع مناسب پاسخی مناسب به این خلف وعده ها بدهیم.

قدیری ابیانه با پرداختن به دشمنی های صریح آمریکا بعد از ریاست جمهوری ترامپ به قدس آنلاین گفت: هیچ زمانی در هیچ دولتی آمریکایی ها از تلاش برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی دست برنداشته اند اما حماقت دولت آمریکاست که براندازی و تلاش برای ساقط کردن جمهوری اسلامی را به این  آشکارا بیان می کند واتفاقا به نفع ماست که چنین موضوعی را به صراحت مطرح می کنند. در حقیقت در گذشته دست آهنین آمریکا در دستکش مخملین بود در حال حاضر آمریکایی ها این دستکش را از دست خود خارج کرده اند و ماهیت آمریکا برای مردم جهان روشن تر از قبل شده است. بنده معتقدم پیروزی آقای ترامپ موهبتی برای ایران است چرا که منجر به ایجاد اختلافات شدید در آمریکا شده است به نحوی که آمریکا و همسایگان؛ آمریکا و اروپا و ناتو امروز با آمریکا درگیر هستند. بی شک امروز ماهیت آمریکا بیش از پیش روشن شده است وگرنه نمی توان گفت دشمنی روسای جمهور سابق آمریکا با ایران کمتر از ترامپ است.

این کارشناس مسائل سیاسی  درباره رضایت آل سعود ورژیم صهیونیستی از برجام گفت: اسرائیل وآل سعود ابتدا برای کمک به آمریکا با برجام تظاهر به مخالفت می کردند اما وقتی احساس کردند ممکن است ترامپ این توافق را لغو کند هشدار دادند این کار را نکنید بنابراین واضح است که آنها ازابتدا موافق اجرای برجام بوده اند.

وی با انتقاد از روش و شیوه دولت در اینکه آمریکا گمان کرد ایران نیازمند غرب است اظهار داشت: نکته مهمی که قابل تامل است که عملکرد دولت به گونه ای بوده است که غربی ها احساس کردند که ایران احتیاج به مذاکره و توافق دارد یا بعضا مقامات ایرانی به گونه ای صحبت کردند که ما را نیازمند آمریکا جلوه دادند. اگر آمریکایی ها به این نتیجه برسند که به غلط رسیده اند که ایران چاره ای جز مذاکره وکوتاه آمدن در برابر آمریکا ندارد. ایران نیازمند آمریکاست و به همین  دلیل آمریکا در برجام توانسته به اهداف بزرگی دست پیدا کند بنابراین آنها به این نتیجه رسیدند نه تنها این فشارها نباید کم شود بلکه باید افزوده شود، اگر اهرم فشار علیه ایران موثر بوده چرا آن را به کناری بگذارند لذا اصولا سیاست دولت در رابطه با آمریکا غلط بوده است. جهت گیری دولت نیز اشتباه بوده است. اصولا در مذاکرات با دشمن کسانی که مرعوب یا مجذوب دشمن هستند نباید مذاکرات را هدایت کنند، لذا عملکرد آقای روحانی و نگاه وفشاری که به هیات دیپلماتیک ایران برای رسیدن به توافق آوردند در رسیدن به یک توافق نامناسب موثر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.