دورود- نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر نیرو باید حق لرستان را در تخصیص آب ادعا کند، گفت: بسیاری از روستاهای ازنا مشکل آب آشامیدنی سالم دارند، در برخی از روستاهای دورود نیز مشکل آب هنوز حل نشده است.

وزیر نیرو حق لرستان را در تخصیص آب ادا کند

به گزارش قدس آنلاین، مجید کیانپور با اشاره به مشکلات آب شرب برخی از روستاهای شهرستان دورود و ازنا اظهار داشت: بسیاری از روستاهای ازنا (بخش جاپلق) مشکل آب آشامیدنی سالم مشکل دارند، در برخی از روستاهای دورود نیز مشکل آب هنوز حل نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت حدود ۹۰۰ مجتمع نیمه تمام آب آشامیدنی در دست اجرا دارد جا دارد بحث آب لرستان را نیز به طور ویژه ببیند تا مشکل آب مردم حل شود نه اینکه مردم در روستاها برای آب آشامیدنی با گرفتاری و نگرانی سرکنند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اکنون در بخشی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان دورود و ازنا هنوز آب آشامدینی سالم وجود ندارند که باید وضعیت آب آن‌ها  تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان با این بهانه که مردم برای خرید انشعاب مراجعه نمی‌کنند برای رفع مشکل این روستاها اقدام نمی‌کنند در حالی که خرید انشعاب دلیلی برای عدم انجام کار نیست، باید پای کار باشند و مشکل را برطرف کنند.

کیانپور تصریح کرد: دولت امسال ۳۰۰میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای بخش آب اعتبار گذاشته است که پول خوبی است که کار انجام شود، سال گذشته نیز ۵۰۰ میلیون دلار بوده است که کمک قابل توجهی به شبکه آب آشامیدنی روستاها می‌کند.

وی تأکید کرد: دولت باید به مشکل آب روستاهای استان توجه داشته باشند و به صورت ویژه مشکل را حل و فصل کنند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سد کمال صالح حق آبه  آب شرب منطقه جاپلق ازنا را داشتیم اما هنوز تحقق پیدا نکرده و مجتمع انتقال آب آن هنوز نیمه تمام است که باید تعیین تکلیف شود.

وی افزود: گاهی احساس می‌شود جای نماینده با جای دستگاه‌های اجرایی عوض می‌شود، کسی که مسئول اجرایی است باید کار را پیگیری کند اما نمی‌کند، نماینده باید پیگیری کند در حالی که وظیفه نماینده کار اجرایی و اعتبار گرفتن نیست.

کیانپور عنوان کرد: باید خود دستگاه اجرایی پای کار بیاید و کار را انجام دهند وظیفه نماینده صرفاً قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است ولی آنقدر مسائل خوب پیگیری نمی‌شود که باید نماینده از صفر تا صد کار را پیگیری کند.

وی بیان کرد: الان مردم منطقه گرجی ازنا که نزدیک سه هزار نفر سکنه دارد مشکل آب دارند که باید پیگیری لازم انجام شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر نیرو حق لرستان را در بحث تخصیص ادعا کند چرا لرستانی که جز سرشاخه‌های دز  و کرخه است باید از تخصیص آب مورد نیاز برای توسعه صنعت کشاورزی و دامپروری بماند؟ چرا نباید مردم آن آب شربی برای خوردن داشته باشند؟!

وی اظهارداشت: استان لرستان بیش از ۶۰۰ کیلومتر مکعب آب نیاز دارد اما عملاً تخصیصی که می‌خواهند بدهند حدود ۱۳۰ میلیون  مترمکعب است یعنی حدود ۲۰ درصد نیاز ما را تأمین می‌کند و این در حالی است که لرستان  از نظر بحران بیکاری رتبه نخست را دارد.

کیانپور افزود: تخصیص آب برای کشاورزی و دامپروری لرستان با اولویت آب شرب به طور حتم تأمین شود، در استانی که حدود ۱۲ میلیارد متر مکعب حجم تولیدی آب دارد که چهار میلیارد عبوری و هشت میلیارد تولیدی است باید تخصیص مناسبی داشته باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.