ساری- مدیرکل بهزیستی مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین، از توقف رشد طلاق در مازندران خبر داد.

رشد طلاق در مازندران متوقف شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید سعید آرام عصر شنبه به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی، با اشاره به اینکه میزان طلاق از سال ۸۱ تا ۹۱ به بیشترین میزان خود رسید، اظهار کرد: رشد طلاق در سال گذشته متوقف شد و این اتفاق نتیجه همراهی همه دستگاه های اجرایی است.

وی از همکاری دستگاه های قضایی در ارتباط با پرونده های دادگاه های خانواده تقدیر و خاطرنشان کرد: پرونده های این دادگاه قبل از هر اقدامی، جهت اقدامات مشاوره ای به بهزیستی ارجاع می شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران به کاهش ۲ درصدی طلاق در سالجاری اشاره کرد و تاکید کرد: متاسفانه مدتی از توجه به آسیب های اجتماعی غفلت کردیم و نگاه مان به توسعه صرفاً عمرانی بود و بسته های فرهنگی در راستای توسعه مناطق درنظر نگرفتیم.

آرام با اعلام اینکه چرخ های توسعه، آسیب را به دنبال دارد، تاکید کرد: توجه به مسائل فرهنگی تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت.

وی از راه اندازی ۶ مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای استان خبر داد و گفت: با راه اندازی این مراکز، تعداد مراکز اورژانس اجتماعی به ۱۸ مرکز افزایش یافت.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه با مداخله همکاران اورژانس اجتماعی از ۷۵۰ مورد اقدام به خودکشی جلوگیری شد، افزود: در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار تماس با تلفن ۱۲۳ برقرار شد و ۳ هزار مداخله در آسیب های اجتماعی صورت گرفت.

آرام به راه اندازی مرکز کودکان کار در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته ۶۰ کودک تحت پوشش قرار گرفتند و امسال نیز شناسایی خانواده ۱۱ کودک انجام شد.

وی از تحت پوشش بودن ۱۴ هزار زن سرپرست خانوار خبر داد و اضافه کرد: تمام زنان سرپرست خانواری که در سامانه ثبت نام کرده باشند، مستمری دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران از آماده شدن ۱۷۰ واحد مسکونی ویژه معلولان اشاره کرد و گفت: در هفته بهزیستی، ۷۶ واحد مسکونی معلولین به بهره برداری می رسد.

آرام با اشاره به اینکه بیشترین مورد شناسایی شده اوتیسم در شهرستان ساری اتفاق افتاده است، افزود: چهار مرکز فعال اوتیسم در شهرهای ساری، بابل، آمل و چالوس دایر بوده و بدنبال موافقت اصولی برای ایجاد دو مرکز دیگر در ساری و تنکابن هستیم.

وی با اعلام اینکه ۳۲۰ سالمند و معلول در طرح مراقبت در منزل، تحت پوشش قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: در این طرح، ۸۳ مراقب مشغول بکار شدند و میزان متقاضیان حضور در مراکز شبانه روزی نیز کاهش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.