زنجان- مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به تولید ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی گفت: این رقم نسبت به برنامه هدف‌گذاری شده از رشد ۲۵ درصدی برخوردار است.

رشد ۲۵ درصدی تولیدات آبزی در استان زنجان

به گزارش قدس آنلاین به‌نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی استان زنجان، محمود صیاد بورانی اظهار داشت: سال گذشته حدود ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی در ۵۶۶ مزرعه پرورش ماهی استان زنجان تولید شد که نسبت به برنامه هدفگذاری شده از رشد ۲۵ درصدی برخوردار است.

وی شاغلان مستقیم حوزه آبزی‌پروری در استان زنجان را ۲ هزار و ۵۳ نفر برشمرد و افزود: یک هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال درآمد ناخالص این تعداد بهره‌بردار در سال گذشته بوده است.

بورانی متوسط درآمد ناخالص هر آبزی‌پروری در استان زنجان را نیز ۷۳۰ میلیون‌ریال اعلام کرد و گفت: آبزی‌پروری همچنان جزو اقتصادی ترین فعالیت‌های بخش کشاورزی استان محسوب می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته شهرستان ماهنشان با ۹ هزار و ۲۰۰ تن بیش از ۶۷ درصد تولید آبزیان استان را به خود اختصاص داد، تصریح کرد: شهرستان زنجان نیز با حدود ۲ هزار تن تولید، سهمی افزون بر ۱۴ درصدی در تولید آبزیان استان داشته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ایجرود نیز با یک هزار و ۳۰۰ تن تولید، رتبه سوم را در بخش آبزیان در استان داشته است، عنوان کرد:  سال گذشته همچن

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.