سنندج- بازرس ویژه دادستان کل کشوربا بیان اینکه نظم و آرامش خوبی بر زندان‌های استان حاکم و آمار زندانیان کردستان نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است، افزود: قانون مجازات جایگزین حبس در زندان‌ها در آینده نزدیک اجرایی می شود.

قانون مجازات جایگزین حبس در زندان‌ها در آینده نزدیک اجرایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی برزگر گنجی صبح یکشنبه در بازدید از زندان مرکزی سنندج که دادستان مرکز استان و مدیرکل زندان‌های کردستان نیز وی را همراهی می‌کردند، توجه به بخشنامه صادره از سوی رئیس قوه قضائیه در خصوص کاهش جمعیت کیفری را ضروری دانست و اظهار داشت: بخشنامه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نصب‌العین تمامی مسئولان قضائی کشور بوده و این موضوع یکی از مهم‌ترین معیارهای ارزیابی این هیأت بازرسی است.

وی ضمن ابراز خرسندی از وضعیت زندان‌های استان در حوزه‌های مختلف اصلاحی و تربیتی گفت: خوشبختانه با تعامل خوبی که میان زندان‌ها و مسئولین قضائی کردستان وجود دارد نظم و آرامش خوبی بر زندان‌های استان حاکم و  آمار زندانیان نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است.

بازرس ویژه دادستان کل کشور تصریح کرد: خوشبختانه این تعامل خوب سبب شده تا خدمات متعدد باکیفیت و کمیت مطلوب در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان، حرفه‌آموزی، اشتغال‌زایی و آموزش‌های فرهنگی به زندانیان ارائه شود.

وی یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در زندان‌های کردستان را ممنوعیت مصرف سیگار عنوان کرد و گفت: یکی از نقاط قوت زندان‌های استان طراوت و هوای مطبوعی بوده که به دلیل "عدم مصرف دخانیات" بر این مراکز حاکم است و قطعاً رضایت‌مندی زندانیان و خانواده‌های آنها را نیز به‌دنبال دارد.

گنجی با اشاره به وجود امنیت پایدار در استان کردستان افزود: اگر چنانچه برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها به درستی اجرا شود شاهد بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه خواهیم بود و قطعاً این مهم یکی از دلایل وجود امنیت پایدار در استان فرهنگی کردستان است.

وی از اجرایی شدن هرچه بهتر قانون مجازات جایگزین حبس در زندان‌ها در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: یکی از نکات قابل توجه در بخشنامه کاهش جمعیت کیفری و مواد 65 به بعد قانون مجازات اسلامی کاهش استفاده از مجازات حبس است که امیدواریم با اجرایی شدن این قانون، در جرائم سبک از مجازات جایگزین حبس استفاده شده و به این ترتیب بسیاری از آسیب‌های ناشی از حبس نیز کاهش پیدا کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.