مشهد- عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در همایش بصیرتی خانواده اوقاف خراسان رضوی،‌ گفت: دشمنان انقلاب می خواهند حریم ولایت را بشکنند و تضعیف ولایت فقیه از مصادیق فتنه گری و از جلوه های برجسته نفوذ است.

تضعیف ولایت فقیه از مصادیق فتنه گری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، آیت الله سیداحمد خاتمی در همایش بصیرتی خانواده اوقاف خراسان رضوی پیرامون اوضاع کنونی انقلاب اسلامی، نسخه دین مبین اسلام برای اصلاح جامعه، اهداف دشمنان در عرصه داخلی و خارجی و اصل و جایگاه ولایت فقیه به ایراد سخنرانی پرداخت.

 وی افزود: اینکه مدیران ما دغدغه فرهنگی داشته باشند ستودنی است، و اگر مدیری دغدغه فرهنگی نداشته باشد نمی‌تواند به نتیجه مطلوبی برسد و این مشکلی است که متاسفانه در برخی از عرصه ها داریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: کمترکسی است که در این جامعه اسلامی نگران فساد فرهنگی نباشد به خصوص کسانی که قبل از انقلاب را دیده اند و هم فضای معنوی دهه اول انقلاب(دهه ۶۰) که مقام معظم رهبری آن را دهه مظلوم نامیدند و همچنین وضعیت کنونی جامعه که به تعبیر برخی نگران کننده است.

وی با اشاره به نسخه دین مبین اسلام برای اصلاح جامعه، تصریح کرد: خداوند می فرمایند: «یا ایها الذین امنوا علیکم انفسکم. ای کسانیکه ایمان آورده اید برشما باد مراقبت از نفس خودتان، چون زمانیکه شما هدایت شدید گمراهی گمراهان به شما ضرری نمی رساند.»

وی اضافه کرد: در سوره تحریم آمده است «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلِیکُمْ ناراً» بنابر این هر کسی در برابر خانواده خود نیز مسئول است و باید خانواده خود را از خطرات دنیوی و آخروی حفظ کند.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه «وَاَنْذِرْ عَشیرَتَکَ الاَقرَبینَ»، انذار اقوام وخویشاوندان نزدیک و امر به معروف و نهی از منکر را از دیگرنسخه های دین اسلام برای اصلاح جامعه عنوان کرد.

آیت الله خاتمی نعمت هم‌جواری با امام رضا(ع) راهدیه‌ای از سوی خداوند به مردم مشهد دانست و اظهار داشت: همجواری با امام رضا(ع) افتخار بزرگی است که باید به صورت منظم و مداوم برای زیارت امام رضا(ع) برنامه داشته باشیم و به فرموده پیامبر اکرم(ص) هفته ای یک بار خود و خانواده در یک جلسه دینی و موعظه شرکت کنیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه سازمان اوقاف زیر مجموعه و یک نهاد ولایت فقیهی است، و با اعتقاد و دین مردم کار دارد باید اعتماد مردم جلب شود تا خیران به سمت سنت حسنه وقف روی آورند که این جلب اعتماد به کارمندان اوقاف و بخشی به خانواده آنان برمی گردد و این امر اقتضا می کند که مراقبت بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: کسانی که منسوب به یک نهادی از نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند مسئولیت بیشتری دارند، زیرا خوبی و بدی هایشان اول در نامه اعمال خودشان و سپس به پای نهادی که در آن خدمت می کنند نوشته می شود.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب در عرصه خارجی و داخلی دو هدف دارند، تصریح کرد: در عرصه خارجی دشمنان می خواهند فرش را از زیر پای ایران بکشند و در هر جا که فکر و فرهنگ ایران نفوذ کرده نگذارند که فرش ایران پهن شود.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: با رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، فتوای آیت الله سیستانی و فرماندهی حاج قاسم سلیمانی موصل در ۸ ماه آزاد شد و در حال حاضر در لبنان، سوریه، عراق و موصل فرهنگ ایران اسلامی حاکم است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: هدف دشمنان در عرصه داخلی نفوذ است و می خواهند حریم ولایت را بشکنند و شکستن این حریم یعنی شکستن نظام اسلامی که فتنه گران در فکر آن بودند.

وی افزود: از سال گذشته مقام معظم رهبری بیش از ۲۰۰ بار به نفوذ دشمنان تاکید کرده اند و حتی وزیر امور خارجه امریکا به وقاحت تصریح کرد که استراتژی آمریکا در رابطه با ایران تغییر نظام توسط نیروهایی است که در ایران هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هیچ کس و هیچ چیزی نمی تواند در مقابل اراده خداوند بر گسترش و غلبه دین الهی، کاری از پیش ببرد و خداوند دین و آیین الهی خود را غالب و پیروز می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.