اردبیل-مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با همکاری و مشارکت نهادهایی همچون سپاه پاسداران، بسیج سازندگی و برخی افراد خیر کلینیک‌های سیار درمانی در مناطق محروم اردبیل مستقر می‌شود.

کلینیک‌های سیار درمانی در مناطق محروم اردبیل مستقر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین دشتی صبح یکشنبه در جلسه بررسی خدمات حمایتی کمیته امداد به نیازمندان در اردبیل اظهار داشت: کلینیک خیریه دندانپزشکی و چشم‌پزشکی سیار سرلشکر حاج حسین همدانی به مدت سه روز در بخش‌های رضی و مرادلو استقرار دارد و 310 نفر از مددجویان تحت حمایت ساکن در این مناطق از خدمات دندانپزشکی و چشم‌پزشکی بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: مددجویان شناسایی شده که نیاز مبرمی به خدمات دندانپزشکی و چشم‌پزشکی داشتند در این مدت از خدمات درمانی تیم متخصص پزشکی بهره‌مند شده‌اند که تمامی خدمات کمیته امداد بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده و با اوولویت قرار گرفتن رفع مشکلات ضروری خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌شود.

دشتی تصریح کرد: خدمات ارائه شده توسط تیم پزشکان خیر کلینیک سیار دندانپزشکی و چشم‌پزشکی بیش از 700 میلیون ریال برآورد شده و در این کلینیک خدماتی از قبیل کشیدن و ترمیم، معالجه ریشه، جرم گیری، پرکردن و عصب‌کشی دندان و بینایی سنجی و تجویز عینک برای مددجویان تحت حمایت ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه بخش‌های رضی و مرادلو با ضریب محرومیت هفت مشخص شده‌اند، گفت: خانواده‌های ساکن در این مناطق به علت شدت محرومیت، نیازمند رسیدگی حداکثری هستند که امید است با یاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خیران بتوانیم خدمات قابل توجهی را به آنان ارائه کنیم.

وی افزود: 700 خانوار تحت حمایت در منطقه محروم رضی و 300 خانوار نیز در منطقه محروم مرادلو سکونت دارند و کمیته امداد مرتفع ساختن مشکلات اساسی خانواده‌های ساکن در مناطق محروم را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است که این امر تا کنون نتایج حائز اهمیتی را به دنبال داشته است.

دشتی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران، بسیج سازندگی و برخی افراد خیر برای کمک‌رسانی به مردم ساکن در مناطق محروم فعالیت‌های گسترده‌ای را به انجام رسانده‌اند، اظهار کرد: استقرار کلینیک‌های سیار در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته نیز می‌تواند کمک شایانی را در راستای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و مداوای بیماران بی‌بضاعت انجام دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: رفع محرومیت و کمک به توسعه و پیشرفت مناطق محروم راهگشای توانمندسازی خانواده‌های ساکن در این مناطق بوده و با توسعه مناطق محروم شاهد مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به محل سکونت خود خواهیم بود که باید در راستای دستیابی به این مهم گام‌های بلندتری توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی برداشته شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.