یزد - رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان با بیان اینکه دانشگاه آزاد یزد در زمینه علمی رتبه ۱۶ را در بین ۴۰۰ واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد کشور دارد گفت : گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در سه چهار سال گذشته یکی از سیاست‌های این دانشگاه بوده است.

گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی  یکی از مهمترین سیاست‌های این دانشگاه  است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، دکتر معصومه طباطبایی پیش از ظهر یک شنبه در نشست خبر ی با اصحاب رسانه استان اظهارداشت: مراکز رشد و تحقیقاتی در طول یک سال گذشته در د انشگاه آزاد یزد رشد چشمگیر ی داشته و۱۷ شرکت در حال حاضر در مرکز رشد دانشگاه آزاد یزد مستقر هستند و مراکز رش اردکان و بافق نیز به زودی راه اندازی می شود.

وی از راه‌اندازی چهار مرکز تحقیقاتی شامل مراکز تحقیقاتی «سازه و زلزله» در واحد تقت، «معدن و صنایع جوار معدنی» در واحد بافق و دو مرکز تحقیقاتی «شیمی و محیط‌زیست» و «غذا و شیرینی» در واحد یزد در یکسال گذشته خبر داد و افزود: این مراکز تحقیقاتی براساس پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های محلی راه‌اندازی شده و ایجاد شش مرکز دیگر نیز در حال انجام اقدامات اولیه برای کسب مجوز است.

طباطبایی با اشاره و جایگاه این دانشگاه در تولید علم تصریح کرد: این دانشگاه از نظر تولید علم رتبه  ۱۳۱ جهان را دارد و تولید مقالات علمی از سوی محققان این دانشگاه۵۰ درصد افزایش داشته و برای نخستین بار بومی‌سازی عوامل بیولوژیکی(تولید آفت‌کش‌های بیولوژیکی) در استان یزد با استفاده از امکانات و پتانسیل‌های موجود انجام و حتی تعدادی کنه شکارگر نیز تولید و در معرض فروش قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد یزد با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در سه سال اخیر در صدر تولید علم کشور قرار داشته، خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد یزد بیش از ۲۰۰ رشته کارشناسی ارشد تدریس می‌شود و  این دانشگاه مجری ۲۶ رشته دکتری است، و: برای نخستین بار مصاحبه دکتری واحدهای دانشگاه آزاد یزد در استان انجام می‌شود، البته سال گذشته مصاحبه تکمیل ظرفیت در استان انجام شد ولی مصاحبه تمام رشته‌ها سابقه‌ای در یزد ندارد.

این مسئول ادامه داد: در راستای سال  "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" این واحد دانشگاهی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌هایی دارد که از تجهیزات و امکانانت بسیار خوبی برخوردار بوده وبخشی از کارگاه‌های این دانشگاه به ویژه در زمینه دوزندگی و پوشاک فعال شده و دانشجویان رشته‌های مرتبط در این کارگاه‌ها به فعالیت می‌پردازند و علاوه بر اینکه از مباحث علمی آن بهره می‌گیرند، کمک هزینه هم دریافت می‌کنند.

وی به فارغ‌التحصیلی بیش از ۸۷ هزار دانشجو از این دانشگاه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های آزاد در زمینه اشتغال‌زایی به ویژه در شرکت‌های دانش‌بنیان ورود بسیار خوبی داشته‌اند.

طباطبایی همچنین از راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی در این دانشگاه خبرداد  و گفت: این نیروگاه‌ که هم‌اکنون برق تولیدی آن به شبکه سراسری متصل است، علاوه بر آموزش دانشجویان به ترویج انرژی‌های پاک و نو کمک می‌کند.

رییس دانشگاه آزاد یزد با اشاره به اعزام تیم رباتیک دانشگاه به مسابقات جهانی ژاپن در آخر ماه جاری، خاطرنشان کرد: این تیم از سال ۸۴ در مشابقات کشوری افتخارآفرینی داشته و از سال ۲۰۰۸ میلادی نیز به مسابقات جهانی راه یافته و هر ساله با کوله‌باری از افتخارات به کشور بازگشته است.

بیش از ۴ هزار نفر در مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد یزد شرکت می‌کنند

معاون دانشگاه آزاد یزد با اشاره به اینکه مصاحبه آزمون دانشگاه آزاد از امروز آغاز شد، گفت: بیش از ۴ هزار نفر در مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد یزد شرکت می‌کنند.

سیدعلی المدرسی نیز در این نشست اظهار داشت: ۲۴ رشته دکتری مربوط به واحد یزد و هفت رشته هم مربوط به سایر واحدهای استان است و به غیر از واحد یزد، واحد میبد، بافق، ابرکوه، تفت و اشکذر هم رشته‌های دکتری را ارائه می‌کنند.

وی افزود: بالاترین میزان انتخاب رشته مربوط به دکتری حقوق جزا با ۲۸۰ نفر، مهندسی کامپیوتر با ۲۷۰ نفر بالاترین میزان مشارکت را به خود اختصاص داده‌اند و جمعا ۱۵۰ نفر عضو هیئت علمی، دانشیار و استادیار در انجام این مصاحبه دکتری تخصصی با دانشگاه همکاری می‌کنند.

المدرسی تصریح کرد: مصاحبه‌ها بر اساس تقسیم‌بندی انجام شده در دو سانس صبح و بعدازظهر انجام می‌شود و در هر سانس مصاحبه با ۳۰ نفر انجام می‌شود و ۷۰ رشته توسط داوطلبان در حال انتخاب است و بیشترین شرکت‌کنندگان تمایل به انتخاب رشته‌های علوم انسانی دارند که بیشترین فراوانی در انتخاب‌ها مربوط به رشته‌های مدیریت، حسابداری، روانشناسی، مشاوره، تکنولوژی آموزش و حقوق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.