مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: مردم نگران آلوده بودن آب شرب تهران نباشند.

آب شرب تهران در حال حاضر آلودگی نیست

به گزارش قدس آنلاین؛  ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به بیان برخی از موضوعات در برخی رسانه ها درخصوص نگرانی وضعیت آب شرب تهران گفت: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس وظایف ذاتی خود مسئولیت پیشگیری و جلوگیری از بروز آلودگی ها و برخورد با منابع آلاینده را برعهده دارد و بر این اساس موظف به پایش واحدهای آلاینده و بررسی منابع اثرگذار بر کیفیت منابع پذیرنده آب های سطحی و زیر زمینی است.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس وجود هر گونه پتانسیل بالقوه و احتمالی آلودگی به خصوص در منابع تامین کننده آب شرب و دیگر موضوعات محیط زیست نگران کننده بوده، هست و خواهد بود، اظهار داشت : خوشبختانه در حال حاضر پایش های صورت گرفته حاکی از عدم آلودگی جدی در منابع تامین کننده آب شرب بوده اما این امر نیازمند برنامه ریزی مستمر برای بهبود و حفظ شرایط کنونی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه وضعیت حوزه های آبریز آب شرب تهران از طریق ایستگاه‌های سنجش و همچنین نمونه برداری مداوم در حال رصد، آزمایش و پایش است، افزود: در کنار این طرح پایش ویژه صنایع استان با پایش حدود ٤ هزار واحد صنعتی در سه بخش خروجی هوا، پساب و فاضلاب و پسماند در حال اجرا بوده و طرح پایش ادواری رودخانه های استان با همکاری سایر دستگاه‌های متولی از جمله شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: حرکت برای حفاظت از منابع آبی و جلوگیری از افزایش آلودگی هوا و نیز فرهنگسازی در حوزه محیط زیست را باید مطالبه مردمی و یک حرکت جمعی دانست.

مهردادی با توصیه به شهروندان خاطر نشان کرد : همه ما نسبت به محیط زیست مسئولیم و همواره باید نسبت به وضعیت شکننده و حساس آن نگران باشیم اما این نگرانی به معنی آلودگی نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.