۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 547865

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: علاوه بر استفاده از سم مارها برای تهیه داروها و پزشکی، یک تجارت پُرسود بین المللی نیز وجود دارد زیرا هر گرم سم مار گرانتر از هر گرم طلا در بازارهای جهانی قیمت گذاری می‌شود.

سمی گرانتر از طلا

به گزارش قدس آنلاین، محمد کابلی درباره اهمیت و ارزش سم مارها در حوزه داروها و پزشکی اظهار داشت: در کشور ما تهیه سم مار غالباً از جمعیت مارها در طبیعت صورت می‌پذیرد، و مسلماً فشار زیادی به طبعیت وارد می‌شود، و به سمت سراشیبی انقراض گونه‌های مارها پیش خواهیم رفت.

وی ادامه داد: البته اقدام خوبی که سازمان محیط زیست در حال پیگیری است تلاش برای الگوی برداری و تکثیر مارها است، زیرا در برخی کشورها همچون فرانسه، برزیل و چین؛ انواع مارهای جهان را در اسارت پرورش می‌دهند، و طی هر ۳۰ تا ۴۵ روز از آنها سم گیری صورت می‌پذیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: بنابراین علاوه بر استفاده از سم مارها در تهیه داروها و پزشکی، یک تجارت پُرسود بین المللی نیز توسط این کشورها انجام می‌شود، زیرا هر گرم سم مار گرانتر از هر گرم طلا در بازارهای جهانی قیمت گذاری می‌شود.

کابلی خاطرنشان کرد: بنابراین جای تاسف دارد که کشورمان با توجه به پتانسیل مارهای طبیعی که دارد از این تجارت پُرسود بین المللی بی بهره است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.