لارستان- دارنده عنوان نخست پیکارهای کشتی آزاد آسیا و عضو چندین ساله تیم ملی، مدال طلای آسیایی خود را به آستان مقدس میرعلی ابن الحسین (ع) لارستان تقدیم کرد.

مدال طلای کشتی آسیا به آستان میرعلی ابن الحسین(ع) لارستان تقدیم شد

به گزارش قدس آنلاین، در آئینی با حضور زائران و اقشار مختلف مردم، «داود عسکرپور» دارنده عنوان نخست پیکارهای کشتی آزاد آسیا و عضو چندین ساله تیم ملی، مدال ارزشمند طلای آسیایی خود را به آستان مقدس میرعلی ابن الحسین (ع) این شهرستان تقدیم کرد.

مدیر آستان مقدس امامزاده میر علی ابن الحسین (ع) لارستان در این مراسم اظهار داشت: کشور ایران برخوردار از جوانانی است که با درک و فهم بالا در کنار طی کردن مدارج عالی در زمینه‌های مختلف، معرفت دینی آنها نیز رشد یافته است.

سید یعقوب مصطفوی تصریح کرد: داود عسکرپور پهلوان لارستانی با این عمل پسندیده، مدال دنیایی خود را که حاصل تلاش و کوشش چندین ساله وی بوده است ماندگار و در عرصه دین باوری و توکل با اتصال و پیوند به مکتب و امامت، آن را به افتخاری بزرگ تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه این عمل نشانه رفتار سنجیده و عاقلانه و همچنین رشد و تعالی معرفت و شعور بالای این قهرمان لارستانی است، افزود: امیدواریم دیگر قهرمانان ایران زمین نیز با داشتن روحیه ایثار و گذشت برای اعتلای نظام و فرهنگ دینی و سرافرازی کشور گام بردارند.

مصطفوی با بیان اینکه عمر قهرمانی کوتاه و آنچه که یک ورزشکار را ماندگار می‌کند، منش پهلوانی است، خاطرنشان کرد: اقدام تحسین برانگیز داود عسکرپور حاکی از درایت، هوشمندی و روح بلند اوست و وی با این کار قهرمانی خود را محدود به زمان نکرد و افتخاری ماندگار را رقم زد.

وی در پایان سخنانش این قهرمان لارستانی را افتخار کشور، استان و نظام دانست و برای داود عسکرپور در بالاترین پله‌های معنویت، ورزش و علم آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

در ادامه این آئین داود عسکرپور نیز در سخنانی اظهارداشت: امروز هر چه داریم از رشادت و جان‌فشانی شهدای عزیز است که در دوران جنگ برای حفظ انقلاب اسلامی و نظام به شهادت رسیدند و بنده حقیر نیز خود را مدیون ایثارگری این افراد می‌دانم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ سال ورزش کشتی را دنبال می‌کنم، گفت: برای من افتخاری است که در سن ۳۱ سالگی توانستم این گونه به امامزاده میر علی ابن الحسین (ع) خدمت کنم.

ورزشکار مدال آور لارستانی در رقابت های کشتی آزاد اسبق آسیا تصریح کرد: این گونه حرکت ها مشتی محکم بر دهان دشمنان است که نمی توانند پیشرفت و رشد کشورمان را ببینند.

عسکرپور هدف از اهدای مدال طلای آسیایی خود به آستان مقدس میر علی ابن الحسین (ع) را خشنودی شهدای اسلام و مقام معظم رهبری و همچنین عرض ارادت و احترام به این امامزاده جلیل القدر عنوان کرد و افزود: در همه مراحل ورزشی خود از مولای متقیان حضرت علی (ع) مدد گرفتم و به لطف الهی موفقیت‌های زیادی در امر ورزش کسب کرده‌ام.

داود عسکرپور کارمند رسمی وزارت ورزش و جوانان، استاد دانشگاه و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت در ورزش است که اکنون نیز در مقطع دکتری مدیریت در ورزش به ادامه تحصیل می‌پردازد.

وی همچنین سابقه حضور ۶ ساله در اردوهای تیم ملی کشتی آزاد و چندین مدال کشوری و آسیایی را در کارنامه افتخارات خود دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.