تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر ظرف ۱۰ روز آینده وضعیت کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی بدون مدیر یا دارای مدیر پروازی تامین اجتماعی مشخص نشود، ستاد اقتصاد مقاومتی استان وارد عمل شده و مسئولیت اداره آن‌ها را عهده‌دار می‌شود.

وضعیت کارخانه‌های بدون مدیر مشخص شود

به گزارش قدس آنلاین به‌نقل از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در دیدار مدیران سازمان تأمین اجتماعی و بهزیستی استان، با اشاره به بلاتکلیف بودن مدیریت برخی واحدهای صنعتی و تولیدی تحت پوشش تأمین اجتماعی اظهار داشت: از کسانی که در تهران نشستند و مسئولیت واحدهای تولیدی متعلق به این سازمان را عهده‌دار هستند گله‌مندم. بیش از یک سال است که با این افراد به‌صورت کتبی، حضوری و تلفنی صحبت کرده و تذکر دادیم، ولی هیچ‌کدام مفید واقع نشده است.

وی گفت: چگونه می‌توانیم از تأمین اجتماعی و حمایت از مستمری‌بگیران بگوییم، ولی کارخانه تحت پوشش این سازمان هشت ماه بدون مدیرعامل باشد؛ کارخانه‌ای که مدیرعامل ندارد، یعنی به سمت فروپاشی می‌رود.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برای کارخانه‌ای دیگر مدیر پروازی انتخاب می‌کنند که در ماه یک بار به استان سفر می‌کند؛ در حالی که مدیر کارخانه باید دوش به دوش کارگر در خدمت تولید باشد؛ در سال تولید و اشتغال، کارخانه بدون مدیر، قابل قبول ستاد اقتصاد مقاومتی نیست.

جبارزاده گفت: از مجموعه تأمین اجتماعی استان رضایت داریم، اما مسئولیت اداره کارخانه‌های متعلق به تأمین اجتماعی با مدیران تهران‌نشین این سازمان است و متأسفانه اختیارات آن‌ها واگذار نمی‌شود. اگر فرصت و حوصله اداره این کارخانه‌ها را ندارند، مسئولیت آن را به مدیران غیرتمند، باهمت و توانمند استان واگذار کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه این آخرین اخطار است، ادامه داد: اگر در ۱۰ روز آینده مدیرعامل این کارخانه‌ها انتخاب نشود، ستاد اقتصاد مقاومتی استان، مسئولیت آن‌ها را برعهده گرفته و اجازه ورود هیچ مدیر پروازی و خارج از استان را نخواهیم داد.

وی مجدداً گله‌مندی شدید خود را از کسانی که نسبت به حق و حقوق کارگران در کارخانه‌ها بی‌تفاوت هستند ابراز کرد و گفت: همان‌طور که به فکر درمان و معلولیت کارگران هستیم، حفظ سهام و حق و حقوق کارگران نیز وظیفه ماست.

جبارزاده با بیان اینکه از مکاتبات مختلف خسته شدیم و برای آخرین بار اخطار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: چطور می‌شود سرم‌سازی تبریز در اوج نیاز کشور به سرم چندین ماه مدیر نداشته باشد؛ ضمن حمایت از کارخانه برای رسیدن به شرایط استاندارد، تعطیلی آن را قبول نخواهیم کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: درباره سیمان صوفیان، واحدی است که دربه‌در به‌دنبال فردی هستیم که با او در مورد مسائل و مشکلات کارگری کارخانه صحبت کنیم؛ مگر می‌شود مدیر کارخانه در ماه یک بار به تبریز بیاید و حضور او در تبریز هم در هتل و دیدارها تلف شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مدیر کارخانه سیمان لباس کار بپوشد و دوش به دوش کارگر کار کند، گفت: مدیریت ارشد استان جوابگوی مسائل و مشکلات کارگران این کارخانه شده و مدیر آن در تهران مدیریت می‌کند. این اخطار ۱۰ روزه اگر تحقق نیابد ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی تشکیل و رأساً به موضوع ورود پیدا می‌کند و تصمیمات لازم را در دفاع از حق و حقوق کارگران خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.