فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی فرهنگی در حوزه شهرستان ملکشاهی خبر داد.

دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی با تجهیزات کامل حفاری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، سرهنگ علی احمدبیگی فرمانده یگان حفاظت اداره کل  ۲۴ تیر ۹۶ اظهار داشت : با تلاش مأمورین یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان و پایگاههای حفاظتی تابعه یک تیم از حفاران غیرمجاز آثار تاریخی فرهنگی که با ابزار و ادوات کامل در حوزه شهرستان ملکشاهی مشغول حفاری بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود : از متهمین که غیر بومی بودند ابزار و ادوات حفاری شامل تعداد سه دستگاه موتور برق با سیم سیار و لامپ، بیل و کلنگ، پیکور، سطل فلزی و … کشف و همچنین خودرو آنان نیز توقیف و متهمین جهت سیر مراحل بعدی تحویل مرجع قضایی در شهرستان شدند.

سرهنگ احمدبیگی هشدار داد : هرگونه کاوش و حفاری غیرمجاز برای دستیابی به اشیاء تاریخی برابر ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیاء مکشوفه، آلات و ادوات حفاری، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم می شود.

وی همچنین از همکاری بسیار خوب مردم و انجمن های میراث فرهنگی در سطح استان در جهت صیانت از آثار فرهنگی تاریخی در استان تقدیر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.