رییس کل بانک مرکزی در دیدار با قائم مقام بانک مرکزی ویتنام از تلاش برای ارتباط بین بانک های تجاری دو کشور خبرداد و گفت:امیدواریم این دیدارها چشم انداز روشنی برای تعمیق روابط بانکی فراهم کند.

نخستین جلسه بانکی ایران و ویتنام/ ارتباط بانک‌های تجاری دو کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بانک مرکزی، ولی اله سیف عصر امروز در دیدار خانم «نگوین تای هانگ»، مذاکرات هئیت‌های طرفین را در چارچوب کمیته مشترک بانکی دو کشور عنوان کرد و گفت: در سفر به ویتنام به همراه رییس جمهور شاهد علاقه مندی قابل توجه روسای دو کشور برای گسترش روابط بین دو کشور بودیم و با تاکید دکتر روحانی ملزم به ایجاد بسترهای مناسب روابط بانکی به منظور تسهیل و گسترش ارتباطات طرفین هستیم. بر این اساس لازم است تمام تلاش ها برای ایجاد ارتباطات کامل بین بانک های تجاری دو کشور در دستور کار طرفین قرار گیرد. ضمن آنکه پیش نیاز روابط مناسب اقتصادی، داشتن روابط بانکی قوی و مستحکم است.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در مراودات بانکی بین بانک های مرکزی ایران و ویتنام روش های تسویه حساب بر اساس ارزهای محلی نیز گزینه مناسبی برای ایجاد روابط است خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود بحث های مقدماتی بین طرفین در این زمینه با ارایه پیش نویس‌ها صورت گیرد و در این مسیر شاهد تعمیق هرچه بیشتر روابط بانکی باشیم.

وی افزود: در دیدار نمایندگان بانک های تجاری ایران با هیئت ویتنامی زمینه مناسبی برای شناخت بیشتر فراهم شده و این امر می تواند مبنا و پایه ای برای ایجاد روابط کارگزاری بین بانک های دو کشور باشد.

رییس شورای پول و اعتبار با برشمردن اقدامات بانک مرکزی در زمینه های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و همچنین قوانین تطبیق گفت: این اقدامات و دستاوردها در چندسال اخیر توسط بانک مرکزی انجام شده است که بر اساس آن تمام تلاش بانک مرکزی ایران انطباق با استانداردهای بین المللی بانکی است تا در این مسیر بانک های خارجی با اطمینان خاطر به ایجاد و گسترش روابط با بانک های ایرانی اقدام کنند.

وی افزود: بانک های ویتنامی در صورت داشتن هرگونه ابهام و سوال با طرح این موارد، در کمترین زمان ممکن اطلاعات مناسب  و شفاف را از جانب بانک مرکزی ایران دریافت خواهند کرد.
رییس کل بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به حجم قابل توجه گردشگران طرفین برای بازدید از ایران و ویتنام تاکید کرد: صنعت گردشگری از جمله زمینه های قابل استفاده برای گسترش روابط دو کشور است و لازم است بانک های دو کشور  برای گسترش و تقویت این صنعت از طریق ارایه خدمات کارتی بین دو کشور با استفاده از اتصال سوئیچ های ملی نظام های پرداخت طرفین اقدام کنند.

در این دیدار خانم «نگوین تای هانگ» قائم مقام بانک مرکزی ویتنام ضمن ابراز خرسندی از مذاکرات طرفین گفت: از علاقه مندی روسای دو کشور ایران و ویتنام کاملا آگاه هستیم و این امر بستر مناسبی برای بررسی ظرفیت همکاری های تجاری، بانکی و سرمایه گذاری را فراهم خواهد کرد.

این مقام بانکی ویتنامی خواستار برگزاری مستمر و دوره ای جلسات کمیته مشترک بانکی ایران و ویتنام به منظور بررسی راه های گسترش بانکی شد و گفت: هئیت های کارشناسی طرفین علاقه مند به استمرار جلسات مشترک برای انتقال تجربیات و رفع ابهامات در زمینه های بانکی و تجاری هستند.

گفتنی است هئیت بانکی ویتنام به سرپرستی قائم مقام بانک مرکزی آن کشور دیروز در جلسات جداگانه ای با کارشناسان بانک مرکزی در حوزهای ارزی، بین الملل و نظام های پرداخت راه کارهای گسترش همکاری های طرفین را بررسی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.