مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: یک میلیون تن صادرات گندم و فرآوردهای آن را در سال ۹۶ خواهیم داشت و صادرات این محصول از میزان ذکر شده فراتر نخواهد رفت و ما تنها مقدار مازاد گندم با قیمت تضمینی خریداری شده را صادر خواهیم کرد.

صادرات یک میلیون تن گندم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، یزدان سیف از افزایش صادرات گندم و آرد نسبت به سال گذشته خبرداد و اظهار کرد: در سالجاری صادرات گندم و فرآوردهای آن در کشور رونق گرفته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است که این افزایش صادرات، نتیجه ایجاد ساز و کارهای لازم و افزایش تولید و خرید تضمینی گندم به وی‍‍ژه گندم دروم است.

وی افزود: کاهش تولید گندم در جهان، افزایش۴ درصدی قیمت جهانی را درپی داشته و همین موضوع، رقابت پذیری این محصول را برای ما ایجاد کرده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه از جمله اهداف ما از صادرات گندم، اشتغالزایی و رونق اقتصادی برای موسسات تولیدی است، تاکید کرد: در حوزه صادرات بیشتر هدفمان صادرات گندم دوروم، آرد و فرآوردهای آردی است و حتی المقدور از صادرات ماده اولیه و خام پرهیز می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.