درگیری‌ بین نیروهای امنیتی افغان و طالبان در ولایت هلمند از چند روز گذشته ادامه دارد و گفته می‌شود که این درگیری‌ها تلفات زیادی در طرف‌های درگیر به جا گذاشته است.

به گزارش قدس آنلاین، درگیری نیروهای امنیتی افغان و طالبان به فرماندهی ژنرال «ولی احمدزی» برای بازپس‌گیری شهرستان «ناوه» ولایت هلمند در جنوب افغانستان تشدید شده است.

در حالی که مقامات امنیتی افغان اعلام کرده‌اند که ده‌ها عضو طالبان در این عملیات کشته شده‌اند اما این گروه تنها کشته سه عضو خود را تاکنون تایید کرده است.

از سوی دیگر طالبان نیز می‌گویند که حملات نیروهای امنیتی افغان را به شهرستان ناوه مهار کرده و 11 سرباز افغان را نیز کشته‌اند.

در بیانیه‌ای که طالبان در اختیار «نن‌تکی‌آسیا» گذاشته شده، آمده است که خودروی نظامیان آمریکایی در منطقه «جرنامو» شهرستان ناوه هدف مین کنار جاده‌ای قرار گرفته و منفجر شده است که در نتیجه چهار نظامی آمریکایی نیز کشته شده‌اند.

با این وجود عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان از دو روز گذشته در این شهرستان ادامه دارد و برخی از گزارش‌ها حاکی از پیشرفت این نیروها دارد اما طالبان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده‌ است که شهرستان ناوه همچنان در اختیار این گروه قرار دارد.

با این حال، از چند ماه قبل 300 تفنگدار آمریکایی برای حمایت از نیروهای امنیتی افغان و تصفیه طالبان از حومه‌های مرکز هلمند و شهرستان‌ها به این ولایت اعزام شده‌اند.

دو هفته قبل نیز فرماندهی ماموریت حمایت قاطع اعلام کرده بود که یکی از سه نظامی زخمی آمریکایی در ولایت هلمند به دلیل جراحت‌های عمیق کشته شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.