سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طی ۴ دهه انقلاب توانستیم در تولید علم و قدرت علمی حرف اول را در منطقه بزنیم اما چیزی که امروز به آن نیاز داریم جرات علمی است.

امروز به جرات علمی نیاز داریم

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد رهبر گفت: بدون همدلی، تشریک مساعی و همفکری با اعضای هیات امنا و هیات علمی اعم از آن کسانی که اکنون مسئولیت دارند و یا اکنون مسئولیت ندارند نمی توان به اهداف دست یافت.

وی با استقبال از پیشنهادها و نظرهای همه کسانی که از این دانشگاه بهره مند شده اند، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یک خانواده بزرگ است که تاکنون ۶ میلیون نفر از آن دانش آموخته اند و در حال حاضر هم یک و نیم میلیون شاغل به تحصیل دارد و باید از دیدگاه های این خانواده بزرگ اعم از کادر هیات علمی، کارکنان و دانشجویان استفاده شود.

سرپرست دانشگاه آزاد عنوان کرد: این دانشگاه پس از گذشت بیش از ۳۰ سال هم در کادرسازی برای اداره کشور موفق بوده است و هم اینکه امروز در درون دانشگاه کسانی هستند که می تواند برای اداره امور دانشگاه کمک کنند.

رهبر خاطرنشان کرد: وظیفه خطیر دانشگاه آزاد اسلامی همان است که رهبر معظم انقلاب فرمودند که کلید پیشرفت هر کشوری علم و فناوری است.

وی با اشاره به اینکه حیات آینده کشور به پیشرفت علمی بستگی دارد و این به معنای تقلید نیست، افزود: تولید علم از گره هایی است که می تواند مشکلات معیشتی مردم را بازکند و باید از این ابزار استفاده کنیم تا علم به ثروت تبدیل شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نوآوری یا همان اجتهاد علمی را نیاز امروز دانشگاهی کشور بیان کرد و گفت: نوآوری و نواندیشی علمی که رهبر معظم انقلاب فرمودند یکی قدرت علمی است و دومی جرات علمی که باید به سمت آن حرکت کنیم.

رهبر اظهار داشت: طی ۴ دهه انقلاب توانستیم در تولید علم و قدرت علمی حرف اول را در منطقه بزنیم و رتبه های خوب در جهان کسب کنیم اما چیزی که امروز به آن نیاز داریم جرات علمی و تبدیل علم به ثروت است که از راهبردهای  این دانشگاه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.