جدیدترین فیلم «مرد عنکبوتی» با عنوان «بازگشت به خانه» از جمعه گذشته در سینماهای دنیا روی پرده رفت و با ۲۵۷ میلیون دلار فروش افتتاحیه، جشن پیروزی سازندگانش را رقم زد. سهم گیشه آمریکای شمالی در فروش افتتاحیه جدیدترین محصول مشترک استودیوی «مارول» و «سونی» برابر با ۱۱۷ میلیون دلار اعلام شده است.

بازگشت رونق با مرد عنکبوتی

این فیلم ابرقهرمانی با بازی «تام هولاند» در نقش مرد عنکبوتی ۱۵ ساله که با بودجه ۱۷۵ میلیون دلار تهیه و تولید شده است، دومین بازسازی مجموعه فیلم‌های «مرد عنکبوتی» و شانزدهمین محصول ابرقهرمانی در «جهان سینمایی مارول» به شمار می‌رود.

(مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه) در حالی رکورد پرفروش‌ترین فیلم گیشه آخر هفته آمریکا را به خود اختصاص داد که پیش از آغاز اکران عمومی، کارشناسان استودیوی سونی، کف فروش افتتاحیه این فیلم را حدود ۸۰ میلیون دلار پیش‌بینی کرده بودند.

سازندگان این فیلم ۱۳۳ دقیقه‌ای با تکیه بر این ایده که گیشه تابستان بهترین زمان برای اکران فیلم‌های ابرقهرمانی و خانوادگی-دوستانه است، در جذب سیل مخاطبان به سالن‌های سینما موفق عمل کردند.

«بازگشت به خانه» که به کارگردانی جان واتس مقابل دوربین رفته، شخصیت «پیتر پارکر» را در قالب یک بچه دبیرستانی به تصویر کشیده است. پارکر ۱۵ساله چاره‌ای ندارد جز آن‌که هرطور شده ثابت کند که برای پیوستن به گروه «انتقامجویان» شایستگی‌های لازم را دارد.

جالب آن‌که علاوه بر نقش عمده شبکه‌های اجتماعی در روزهای پیش از اکران، تأکید بر حضور شخصیت «مرد آهنی» با بازی رابرت دونی جونیور در مقام استاد و راهنمای مرد عنکبوتی نیز سهم به‌سزایی در موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی این فیلم داشته است. «مایکل کیتن» هم در نقش شخصیت شرور «والچر/ کرکس» ظاهر شده است. جان واتس پیش از کارگردانی «بازگشت به خانه»، دو فیلم بلند با بودجه محدودتر – شامل فیلم ترسناک «دلقک» (۲۰۱۴) و «ماشین پلیس» (۲۰۱۵) – را مقابل دوربین برده بود.

علاوه بر این، فیلم جدید «مرد عنکبوتی» استقبال گسترده منتقدان را هم به‌دنبال داشته و در حال‌حاضر، بیش از ۹۳ درصد نقدهای منتشرشده در وبسایت «راتن تومیتوز» با نظر مثبت به این فیلم همراه بوده‌اند.

ازسوی دیگر، انیمیشن موفق «من نفرت‌انگیز۳» با ۳۴ میلیون دلار فروش آخر هفته و سقوط به یک رده پایین‌تر، دومین فیلم پرفروش گیشه آمریکا شد. آمار منتشرشده حاکی از آن است که سومین قسمت از این مجموعه انیمیشن پرطرفدار در دومین هفته اکران خود با ۵۳ درصد افت فروش روبه‌رو بوده است. فیلم ابرقهرمانی «زن شگفت‌انگیز» بعد از شش هفته اکران در گیشه آمریکا، بیش از ۱۰ میلیون دلار در تعطیلات آخر هفته فروش کرد و رتبه چهارم جدول پرفروش‌ها را به خود اختصاص داد. همچنین فیلم فانتزی، علمی-تخیلی «ترانسفورمرها: آخرین شوالیه» با کسب ۶.۳ میلیون دلار درآمد، فهرست پنج فیلم پرفروش گیشه آخر هفته را تکمیل کرد.

روی هم رفته، کل فروش گیشه تابستان به ۲.۳ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با پارسال حدود ۸ درصد افت داشته است. به‌عقیده «پل درگارابدیان» تحلیل‌گر ارشد گیشه، حتی اکران موفق «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» هم نتوانست به رخوت گیشه تابستان پایان بدهد. باید منتظر ماند و دید اکران فیلم‌های پر سر و صدایی همچون «جنگ سیاره میمون‌ها»، «دانکرک» کِریستوفر نولان و «بلوند اتمی» با بازی «شارلیز ترون» در هفته‌های آینده، بر روند فروش گیشه تابستان تأثیر مثبتی خواهد داشت یا نه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.