مشهد- مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: طرح اردوی زیارتی «زائران مهر» ویژه دانش‌آموزان نخبه و زیارت اولی سراسر کشور در مدارس امام رضا(ع) از ۲۵ تیر آغاز شد.

طرح اردوی زیارتی «زائران مهر» ویژه دانش‌آموزان نخبه سراسر کشور آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به‌نقل از آستان‌نیوز، محمدتقی فخریان اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های اصلی آستان قدس رضوی را فراهم‌آوردن شرایط زیارت آسان، توأم با آرامش و آسایش برای زائران عنوان کرد که با سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به تولیت آستان قدس رضوی نگاه ویژه‌تری به آن شده است.

وی تصریح کرد: به‌همین منظور، در ایام نوروز سال‌جاری ۶۰۰ دانش‌آموز مناطق محروم کشور به زیارت بارگاه منور علی‌بن موسی‌الرضا(ع) مشرف شده و در مدارس امام رضا(ع) اسکان داده شدند که با هماهنگی و پشتیبانی معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی این برنامه برای تابستان نیز به اجرا درخواهد آمد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی با اشاره به اینکه در ایام تابستان، مدارس امام رضا(ع) میزبان ۹ هزار دانش‌آموز زیارت اولی خواهد بود، گفت: این طرح از ۲۵ تیر آغاز شده و تا ۲۵ شهریور ویژه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم، اجرا می‌شود.

فخریان با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۵۰ هزار دانش‌آموز نخبه و زیارت اولی سراسر کشور با همکاری آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز به مشهد مشرف می‌شوند، افزود: دانش‌آموزان در این اردوی ۳ روزه علاوه بر بهره‌مندی از برنامه‌های ویژه فرهنگی، تربیتی و زیارتی و بازدید از فضاهای تفریحی شهر مشهد، از موزه، کتابخانه، امکانات تفریحی و اردوگاه‌های تربیتی آستان قدس رضوی نیز بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی، نخبه‌پروری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد دینی و ولایت‌مدارانه را از جمله اهداف این طرح ذکر کرد و گفت: ۳۱ استان در این طرح حضور خواهند داشت و مدارس واحدهای یک، ۲ و ۳ امام رضا(ع) پذیرای این زائران در ایام تابستان خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.