ارومیه –رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی سالانه با تولید افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیب قطب اول کشور را از آن خود کرده است.

یک سوم کل سیب تولیدی کشور در آذربایجان غربی تولید می شود

به گزارش قدس آنلاین با بیان اینکه استان با سطح زیر کشت ۱۱۲هزار  ۵۴۳ هکتار باغ میوه یکی از قطب های مهم کشوری به شمار می رود افزود: از این میزان ۵۵درصد شامل باغات سیب است.

وی با اشاره به اینکه استان در زمینه تولید و سطح زیرکشت سیب مقام اول کشوری را سالهاست از آن خود کرده است اظهارداشت: هم اکنون یک سوم کل سیب تولیدی کشور در آذربایجان غربی تولید می شود.

وی با تاکید بر اینکه کشت سیب در تمامی شهرهای استان صورت می گیرد خاطرنشان کرد: اما بیشترین آمار سطح و تولید سیب به ترتیب شهرستانهای ارومیه، سلماس، اشنویه، نقده، مهاباد و میاندوآب به شمار می رود.

کریم زاده سطح زیرکشت کل باغات سیب استان در سالجاری را ۶۰ هزار و ۴۷۰ هکتار عنوان کرد و گفت: در این راستا سطح باغات سیب بارور ۵۳هزار و ۸۸ هکتار و غیربارور هفت هزار و ۳۸۲ هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کل میوه تولیدی استان در سالجاری را یک میلیون و ۵۸۸هزار و ۹ تن اعلام کرد و افزود: از این میزان یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۴۲۰ تن مربوط به سیب است که پیش بینی می شود امسال تولید و روانه بازار مصرف شود.

کریم زاده ظرفیت سردخانه های نگهداری سیب تولیدی در استان را بالای ۷۵۰ هزارتن برشمرد و خاطرنشان کرد: ظرفیت جذب مواد خام صنایع تبدیلی استان  ۳۰ درصد از کل تولید است و مابقی آن نیز به سایر مصارف از جمله تازه خوری و... می رسد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.