زنجان- مدیر کل بهزیستی استان زنجان به جمعیت سالمندی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: جمعیت سالمندی استان زنجان در سال ۹۰ حدود ۸.۸ درصد بود که در سال ۹۵ به ۹.۸ درصد رسیده است.

جمعیت سالمندی در زنجان به ۹ درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین محمد محمدی قیداری به جمعیت سالمندی در استان زنجان اشاره کردو افزود: جمعیت سالمندی استان زنجان در سال ۹۰ حدود ۸.۸ درصد بود که در سال ۹۵ به ۹.۸ درصد رسیده  است که این آمار برای سالمندان بالای ۶۰ سال سن است. 

وی اظهار کرد: از جمعیت یک میلیون و ۵۷ هزار نفری استان زنجان حدود ۱۰۴ هزار فر سالمند  بالای ۶۰ سال است. 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: یکی از برنامه‌های مهم و  پیش روی بهزیستی، ایجاد محیط‌های دوست‌دار سالمند و توانمندسازی سالمندان است و با افزایش جمعیت سالمندان، از تعداد جمعیت فعال کم می شود واز این‌رو سالمندان باید از آموزش‌های لازم برخوردار شوند تا بعد از ۶۰ سالگی از جامعه کنار گذاشته نشوند.

وی افزود: سالمندی پدیده‌ای است که به آموزش‌ شیوه‌های صحیح زندگی نیاز مبرم دارد و اگر سالمندان توانمند نشوند در آینده با کمبود نیروی کار مواجه خواهیم شد.

محمدی قیداری به طرح توانمندی سالمندان، ارتقای رفاه و سلامت سالمندان اشاره کرد و یاد آورشد:  توسعه و گسترش تشکل‌های مردم‌نهاد با محوریت سالمندان از برنامه‌های سازمان بهزیستی است.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی است و باید فعالیت های اجتماعی سالمندان در جامعه تقویت شود، گفت:  با اجرای طرح توانمند سازی سالمندان آرامش و روان این افراد هم تقویت می شود و بهزیستی استان زنجان با اجرای این طرح به سلامتی سالمندان کمک می کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.