بندرعباس - مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان گفت: بندرعباس با بندر باری واقع در استان پولیای ایتالیا خواهر خوانده می شود.

«بندرعباس» و بندر باری«ایتالیا» خواهرخوانده می شوند

به گزارش قدس آنلاین، محسن ضیایی در مورد سفر مقامات استانی به ایتالیا، بیان داشت: در سفری به بندر باری ایتالیا استانداری هرمزگان و جمعی از مدیران استانی حضور خواهند داشت.

به گفته ضیایی، مقامات بندر باری در قالب یادداشتی از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن کشور خواهان توسعه روابط و ایجاد تعاملات گسترده با بندرعباس در استان هرمزگان شده‌اند.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه می‌تواند گام بزرگی در راستای اهداف هرمزگان برای دستیابی به بازارهای فرامنطقه‌ای باشد تصریح کرد: برای نخستین بار است که به صورت تخصصی موضوع گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی خارج از محدوده ‌کشورهای همسایه و در قاره اروپا با هرمزگان انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در این سفر همچنین تفاهم نامه ای بین دانشگاه هرمزگان و یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور ایتالیا امضا خواهد شد. در این سفر همچنین مسئولان استانی از اماکن گردشگری ایتالیا دیدن خواهند کرد و تفاهم نامه های همکاری در حوزه گردشگری به امضا خواهد رسید.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.