اراک- استاد تمام دانشگاه زوریخ، گفت: ایران کشوری در حال توسعه است و این موضوع فرصت مناسبی برای پیوستن این کشور به تحولات جهانی در بخش صنعت و تکنولوژی است.

ایران فرصت پیوستن به تحولات جهانی صنعت را داراست

به گزارش قدس آنلاین، پروفسور هانس ورنر ون در حاشیه همایش انقلاب چهارم صنعتی که در اراک برگزار شد، گفت: ایران در حال توسعه است و می‌تواند از فرصت‌های ایجاد شده برای ایجاد بستر مناسب پیشرفت استفاده کند.

وی بیان کرد: این تحول می‌تواند صنعت ایران را با تغییری مثبت همراه کند و صنایع این کشور در جمع کارخانه‌های بزرگ دنیا قرار بگیرند و به این جریان ملحق شوند.

استاد تمام دانشگاه زوریخ در خصوص استفاده از ربات‌ها که در انقلاب چهارم صنعتی مورد توجه قرار گرفته و اشتغال افراد را تحت تاثیر قرار خواهد داد، عنوان کرد: با پیدایش یک انقلاب و تحول در صنعت شغل‌هایی از بین می‌رود و مواردی نیز جایگزین می‌شود.

وی ادامه داد: تجربه بشر نشان می‌دهد همواره بخشی از صنایع منسوخ و صنایع دیگری جایگزین می‌شود. هم‌اکنون نیز در صنایع ایران از ربات‌های بسیاری استفاده می‌شود و این مهم سهولت در انجام امور را در پی دارد.  

پروفسور هانس ورنر ون افزود: آموزش نسل جوان موضوع بسیار مهم و کلیدی در انقلاب چهارم صنعتی است. نسل جوان باید طبق شیوه‌های جدید فناوری به کسب دانش بپردازند و در واقع با کسب این دانش زمینه اشتغال جدید فراهم می‌شود، این اقدامی است که به نظر من باید در ایران مانند سایر کشورها انجام شود.

وی در خصوص استقرار کارخانه آلومینیوم در سوئیس، بیان کرد: کارخانه آلومینیوم در این کشور مستقر نیست و یکی از دلایل این موضوع این است که کارخانه آلومینیوم یکی از صنایع مادر است و نیازمند نیروی کار به تعداد بالاست ولی نیروی کار در سوئیس گران است.

منیع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.