بجنورد- رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس کشور از راه‌اندازی مراکز فرهنگی دفاع مقدس در ۱۰ استان کشور خبر داد.

مراکز فرهنگی دفاع مقدس در ۱۰ استان راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، سردار کارگر در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: تا پایان امسال مراکز فرهنگی دفاع مقدس در ۱۰ استان دایر می‌شود تلاش داریم با جلب کمک همه دستگاه‌ها و مردم و تخصیص اعتبارات ملی و استانی، مرکز فرهنگی دفاع مقدس در خراسان‌ شمالی هم تا افق ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به این که خراسان‌ شمالی به نسبت جمعیت خود در دوران دفاع مقدس بیشترین شهید را در کشور به انقلاب و نظام اسلامی تقدیم کرده است، ادامه داد: آمادگی داریم برای ساخت و بهره‌برداری مرکز فرهنگی دفاع مقدس در این استان حداکثر حمایت ها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: می‌توان بستر لازم برای بهره مندی حداکثری از کمک های مجموعه دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، شهرداری‌ها و کمک های مردمی را نیز فراهم کرد.

محمدرضا صالحی استاندار خراسان‌ شمالی نیز در این دیدار با اشاره به آغاز روند اجرایی باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس در بجنورد، بر عملیاتی شدن سریع‌تر تفاهم نامه استانداری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تأکید کرد.

وی گفت: ضمن تعریف اعتبارات استانی و ملی تلاش داریم از امکانات دستگاه‌های استان و پشتیبانی لجستیکی نیروهای نظامی هم بهره بگیریم تا بتوانیم حداکثر تا سال ۱۴۰۰ این مرکز را به بهره برداری برسانیم.

در این دیدار، درباره چگونگی تأمین اعتبار و تقسیم کار بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و استانداری خراسان‌ شمالی گفت و گو و تفاهم نامه ای در این خصوص منعقد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.