«یحیی غدار» دبیر کل تجمع عربی و اسلامی برای حمایت از گزینه مقاومت، گفت‌: برخی از خاخام‌ها وهابیت را یکی از مذاهب یهود می دانند. وهابیت با اسلام به هیچ وجه ارتباط ندارد و آن‌ها مدعی ارتباط آن با اسلام هستند تا بدین وسیله با اسلام مبارزه کنند و آن را بد نشان دهند.

 ‌آل سعود خادم صهیونیست‌هاست/ هدف اصلی وهابیت ضربه زدن به اسلام با نام اسلام است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ویژه نامه بیت المقدس؛ فلسطین از دو منظر برای مسلمانان مهم است؛ نخست اینکه، فلسطین به لحاظ تاریخی و آثار تمدنی اسلامی مانند وجود قبله اول مسلمین یک سرزمین اسلامی است و آموزه‌های اسلام یک سری تکلیف نسبت به بلاد اسلامی و جوامع اسلامی برای مسلمانان تعریف کرده است. این سرزمین اسلامی اکنون در اشغال غیر مسلمان قرار گرفته است و تکلیف اسلامی ایجاب می‌کند تا این سرزمین از اشغال آزاد شود. دیگر اینکه، رژیم صهیونیستی با این هدف در فلسطین تاسیس شده است تا زمینه سلطه غیر مسلمانان را بر بلاد اسلامی تسهیل سازد. بر این اساس همه کشورهای منطقه به عنوان هدف برای این جریان تعریف شده‌اند.

از این رو با دکتر «یحیی غدار» دبیر کل تجمع عربی و اسلامی برای حمایت از گزینه مقاومت درباره تحولات مربوط به فلسطین و مردم مظلوم این کشور گفت‌وگو کردیم که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

تبیین شما درخصوص نقش امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای در زنده نگه داشتن موضوع فلسطین  چیست؟

پس از اینکه دهها سال قبل مصر با امضای توافق کمپ دیوید از روند مبارزه با اسرائیل خارج شد، مسئله فلسطین تقریبا رو به اتمام بود ولی انقلاب اسلامی ایران که بر اساس قدرت الهی پیروز شده بود، مانع از فراموشی فلسطین شد و در مقابل اسرائیل قرار گرفت. امام خمینی(ره) در بازگرداندن فلسطین به اولویت نخست مسائل جهانی نقش اساسی داشتند و در همین باره نیز با ابداع روز جهانی قدس و همچنین تعطیل کردن سفارت اسرائیل و جایگزینی سفارت فلسطین به جای آن، امید جدیدی به امت اسلامی و عربی و آزادگان جهان داد که فلسطین باقی خواهد ماند. خوشبختانه پس از رحلت امام خمینی نیز جانشین ایشان امام خامنه ای همان اهداف و راهبرد را در قبال فلسطین ادامه دادند. این در حالی است که کشورهایی مانند ترکیه و قطر و سعودی‌ها در صدد ویران کردن منطقه بودند ولی روز جهانی قدس مانع از فراموشی فلسطین شد و آن را در اولویت امت اسلامی باقی نگه داشت. کشورهایی که درگیر بحران تروریست‌ها شدند و با شرایط سختی دست و پنجه نرم می‌کنند، با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام کردند که فلسطین عامل وحدت آن‌ها هست و علیرغم مشکلات برای آزادی فلسطین متحد می شوند.

روند عادی سازی روابط کشورهای مرتجع عربی با صهیونیست‌ها و دشمنی برخی از این کشورها با ایران را که به جای اسرائیل صورت می گیرد، چگونه ارزیابی می کنید؟

سعودی‌ها خادم صهیونیست‌ها هستند. در قرن بیستم ملک عبدالعزیز پادشاه عربستان، فلسطین را همچون مِلکی در کنترل خود به یهودی‌ها تقدیم کرد و زمانی که جمال عبدالناصر هم جنبش‌های آزادی بخش را ایجاد کرد، باز هم سعودی ها با وی مقابله کردند. در حال حاضر ایران از فلسطین حمایت می کند و به همین دلیل سعودی‌ها با ایران دشمن هستند و به این صورت به رژیم اشغالگر قدس خدمت می کنند. بنابراین عادی سازی روابط آن‌ها با اسرائیل جای تعجب ندارد. برای این حکام عرب که بدون هیچ نوع دموکراسی به قدرت رسیده اند، حفظ تاج و تخت از همه چیز مهم تر است و هر کس که در این راه با آن‌ها نباشد و از فلسطین حمایت کند را دشمن می‌خوانند. این حکام مقاومت را تروریسم و ایران را کشوری تروریستی می‌دانند. زیرا با دشمن صهیونیستی مبارزه می‌کنند.

چه کشورهایی از جنایت‌های گروه تروریستی داعش در منطقه سود می برند و چرا این گروه را ایجاد کردند؟

طبیعتا آمریکا با پول‌های آل سعود گروه تروریستی داعش را ایجاد کرده است. تفکر وهابیت نیز توسط سعودی‌ها و با کمک آمریکا و صهیونیست‌ها در جهان ترویج می‌شود. وهابیت سعودی در حقیقت همان یهود تکفیری است و هر دو یکی هستند. برخی از خاخام‌ها نیز وهابیت را یکی از مذاهب یهود می دانند. وهابیت با اسلام به هیچ وجه ارتباط ندارد و آن‌ها مدعی ارتباط آن با اسلام هستند تا بدین وسیله با اسلام مبارزه کنند و آن را بد نشان دهند. بنابراین گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌ها، توسط آمریکا و صهیونیسم جهانی و با پول سعودی ها و قطری‌ها ایجاد شده اند. ترکیه نیز از این گروه ها حمایت می کنند. تروریست‌ها در بیمارستان‌های اسرائیل مداوا می شوند و اعلام می کنند که روابط خوبی با اسرائیل دارند. آن‌ها در حقیقت ابزار دست صهیونیست‌ها هستند. این تروریست‌ها حتی یک روز هم با رژیم اشغالگر قدس نجنگیدند بلکه با هر کس که با اسرائیل مبارزه کند، می جنگند و بر همین اساس نیز با محور مقاومت در حال جنگ هستند.

ویژه نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.