شهرکرد-مدیر کل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: بدهی های مربوط به موسسات دانشگاهی تا پایان مهرماه سال ۹۵ مبلغی بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

بدهی به موسسات دانشگاهی تا پایان مهرماه ۹۵ تسویه شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صفر فرامرزی ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: از مجموع ۹۴۸ هزار نفری استان چهارمحال و بختیاری ۶۱ هزار و ۲۸۰ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که شامل  ۴ صندوق کارکنان دولت، بیمه همگانی و سایر اقشار و صندوق روستائیان می باشد.

فرامرزی با اشاره به جمعیت بیماران خاص در استان افزود: جمعیت بیماران خاص حدود ۱۷۵۶ نفر می باشند که در قالب سه صندوق و به تفکیک نوع بیماری شامل هموفیلی، تالاسمی،دیالیزی، پیوند و ام اس می باشند که آمار بیماران تالاسمی و ام اس نسبت به سایر بیماری ها بالاست.

وی با اشاره به پرداخت های سازمان بیمه سلامت به موسسات دولتی و خصوصی در سال جاری گفت: بدهی های مربوط به موسسات دانشگاهی تا پایان مهرماه سال ۹۵ مبلغی بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال و موسسات خصوصی غیر دانشگاهی تا آبان ماه ۹۵ مبلغ ۷ میلیارد و سیصد میلیون ریال و داروخانه ها تا پایان دی ماه ۹۵ مبلغ ۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان خاطر نشان کرد: مجموع بدهی بیمه سلامت استان به موسسات دولتی، خصوصی و  داروخانه ها ۷۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

فرامرزی افزود: با رایزنی های صورت گرفته در دولت، سازمان بیمه سلامت از تحت پوشش بودن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خارج و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیوست.

وی تاکید کرد: درآمد بیمه سلامت استان در سال گذشته ۲۹ میلیارد تومان بوده است و این در حالی است که هزینه های پرداختی سازمان در سال گذشته ۲۱۰ میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: ضریب پرداخت هزینه های درمان توسط بیمه شدگان تا قبل از طرح تحول نظام سلامت ۵۷ درصد بود اما با اجرا شدن این طرح میزان پرداخت بیمه شدگان به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است که سازمان در تلاش است که این نرخ را به ۱۵ درصد کاهش دهد.

مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: در ابلاغیه های جدید کلیه ارزش یابی های بیمارستان ها با حضور موثر بیمه های پایه صورت میگیرد و بر اساس این ارزش یابی ها، سالانه اعتبار بخشی بیمارستان ها انجام می شود.

فرامرزی با اشاره به تولیدات دارو در داخل کشور گفت: با تولیدات دارو در داخل کشور میزان ۹۸ درصد از واردات دارو بی نیاز شده ایم.

وی در پایان با اشاره به حذف دفترچه های کاغذی تا پایان سال جاری افزود:تا پایان سال جاری کلیه دفترچه های کاغذی حذف و پرونده های الکترونیک بیماران جایگزین می شود که با اجرای این طرح مشکل هم پوشانی بیمه ای مرتفع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.