کارشناس مسائل اقتصادی، بزرگترین اشتباه دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی را ناقص عمل کردن آن دانست و تاکید کرد: دولت حتی در نظام مالی نیز دچار اشتباه شد و فقط از طریق اعطای تسهیلات می خواست به مقاصد خود در اقتصاد مقاومتی دست یابد.

 بزرگترین اشتباه دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی را ناقص عمل کردن آن دانست

  به گزارش قدس آنلاین،  حجت الله عبدالملکی”کارشناس مسائل اقتصادی” درپاسخ به این پرسش” دولت دوازدهم برای ترویج و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی باید چه کارکردهایی را در اولویت قرار دهد؟ “، گفت:اقتصاد مقاومتی دو رکن اساسی دارد؛ “تولید ملی و جهاد اقتصادی” از این رو اگر تصمیم دولت، تقویت اقتصاد مقاومتی است باید این دو رکن را مبنای فعالیت و برنامه ریزی خود قرار دهد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه برای تقویت تولید ملی باید شش اصل مهم مورد اهمیت قرار گیرد افزود: “بازار، تامین منابع مالی و اصلاح بازار سرمایه و نظام بانکی، دانش و فناوری و ایجاد و حمایت از شرکت های دانش بنیان، تامین مواد اولیه، نیروی کارو ارتقای بهره وری از نیروی کارو همچنین آموزش برای ارتقای مهارت ها وفرهنگ تولید”۶ اصول مهمی هستند که باید در تقویت تولید ملی لحاظ شوند.

وی گفت: در اصل اول(بازار)، افزایش صادرات و بهره برداری از بازار داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی از طریق محدود کردن واردات اقلام غیر ضروری که در داخل امکان تولید آن است باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه در فرهنگ تولید، خطاب مسئولان و مردم هستند، اظهارداشت:در این بخش، هم دولت و هم مردم باید نسبت به تقویت تولید ملی التزام داشته باشند.

عبدالملکی همچنین گفت: برای تقویت تولید ملی باید هر شش محور مورد توجه قرار گیرد نه اینکه بخشی یا قسمتی از آن مورد رسیدگی قرار گیر و مابقی را معطل بگذاریم چون در این صورت نتیجه دل خواه حاصل نخواهد شد.

وی، بزرگترین اشتباه دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی را ناقص عمل کردن آن دانست و تاکید کرد: دولت حتی در نظام مالی نیز دچار اشتباه شد و فقط از طریق اعطای تسهیلات می خواست به مقاصد خود در اقتصاد مقاومتی دست یابد.

کارشناس مسائل اقتصادی براین باور است: دولت برای پیشبرد اهداف اقتصادی، باید اصلاحاتی را در نظام بانکی و مالی کشور انجام دهد؛ همچنین دولت باید در زمینه فرهنگ اقتصادی و علم و صنعت کارهای زیر بنایی صورت دهد.

منبع: قطب اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.