زاهدان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان گفت: نیروهای امدادی این نهاد همزمان با وقوع سیلاب از پنجشنبه گذشته تاکنون به ۲ هزار و ۳۳۲ نفر درقالب ۴۶۲ خانوار سیل زده در ۳۷ روستای شهرستان های ایرانشهر، سیب و سوران، فنوج و دلگان در جنوب استان امدادرسانی کردند.

۲ هزار سیل زده در سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند

به گزارش قدس آنلاین، رسول راشکی اظهار داشت: همچنین در این مدت هزار و ۹۷ نفر در قالب ۲۲۶ خانوار از مردم روستاهای این شهرستان ها اسکان اضطراری یافته و ۴۱ دستگاه خودرو نیز از سیلاب رهاسازی شدند.

وی ادامه داد: ۲۰۳ امدادرسان در قالب ۳۱ تیم در این مدت به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان امداد رسانی کردند.

وی افزود: ۲۲۵ باب چادر، ۷۱۳ تخته موکت، هزار تخته پتو، ۲۵۲ کیلوگرم نایلون، ۲ هزار و ۴۴۲ قوطی کنسرو، ۱۶۵ کیلوگرم حبوبات و ۸۰۱ کیلوگرم برنج به همراه سایر کالاهای مورد نیاز نظیر فانوس، والر، ست ظرف و کلمن آب در این مدت میان مردم سیل زده سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

راشکی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با تمام توان آماده ارائه خدمات مورد نیاز به مسافران و آسیب دیدگان حوادث و سوانح احتمالی است.

بارندگی های پراکنده از پنجشنبه هفته گذشته تا روز یکشنبه سبب طغیان رودخانه های فصلی و سیلاب در مناطق جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان شد.

نیروهای امدادی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران از همان ساعات اولیه برای خدمات رسانی و رفع مشکلات پیش آمده از جمله قطعی ارتباطات جاده ای، خسارت به زیرساخت های شهری و تخریب منازل و غیره در مناطق آسیب دیده حضور داشتند.

با تلاش نیروهای امدادی هم اینک تمامی راههای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان باز است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.