بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دشمن در اقدامات خود هدف داشتن زاویه فرهنگی را دنبال می‌کند، گفت: انسان موجودی فرهنگی و دین به معنای صحیح آن یک نسخه فرهنگی و بی‌دینی‌ها نسخه انحرافی آن است.

دین نسخه فرهنگی و بی‌دینی نسخه انحرافی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار با مدیران کل سازمان‌های تبلیغات اسلامی استان‌های شرق کشور اظهار داشت: مسئله تبلیغات مستقیما با زوایای انسانی انسان کار دارد.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب نهادهای مختلفی برحسب نیاز جامعه به وجود آمد که هر کدام مسئولیت تعریف شده‌ای دارند، تصریح کرد: انقلاب مانند بدن اعضایی دارد که باید اهداف انقلاب را پیاده‌سازی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بسیاری از نهادهایی که در دل انقلاب ایجاد شده‌اند حفظ بقاء شرط آنها است، افزود: اما نهادی مانند سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهایی است که با زاویه انسانی سر و کار دارد.

آیت الله عبادی یادآور شد: ستون فقرات سازمان تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه و نیروهایی که برخاسته از نهادهای مقدس اسلام هستند بوده و کارشان با هویت انسانی انسان است.

وی انسان را به طور ذاتی موجودی فرهنگی دانست و گفت: نوع انسان‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و انسان در قالب‌ها نمی‌گنجند بنابراین انسان قابل تعریف نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: باید اقتصاد، سیاست و مسائل اجتماعی را در حوزه فرهنگ تعریف کرد.

آیت الله عبادی گفت: با توجه به این موضوعات انسان موجودی فرهنگی و دین به معنای صحیح آن یک نسخه فرهنگی و بی‌دینی‌ها نسخه انحرافی آن است.

وی با بیان اینکه امروزه از نظر ابزاری و سیستم‌های جامعه‌شناسی و روان‌شناسی و در قالب‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی تبلیغ بسیار پیچیده شده است، اضافه کرد: شاید دشمن از نظر نظامی تجاوز کند ولی هدفش تبلیغاتی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: امروز وحشیگری‌هایی که به اسم اسلام در دنیا انجام می‌شود هدف اصلی این اقدامات معرفی کردن اسلام به افکار عمومی جهان به این صورت است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه دشمن در پی اقداماتی که انجام می‌دهد هدفش ضربه فرهنگی است، یادآور شد: بنابراین شرط نخست مقابله با دشمن شناخت دشمن، شناخت ابزار و آگاهی از هدف اصلی آنها است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تحت عناوین تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، غارت فرهنگی و ناتوی فرهنگی نسبت به توطئه‌های دشمن هشدار می‌دهند، افزود: دشمن می‌خواهد اصل انسانیت را ضایع کند زیرا اگر کارخانه، خانه و حتی شهرها خراب شود در آینده می‌توان آن را بازسازی و جایگزین کرد اما وقتی فکر، عقاید و فرهنگ یک جامعه خراب شود قابل بازسازی نیست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.