اهواز- مدیرکل راه‌آهن جنوب در خصوص خارج شدن قطار مسافری خرمشهر- تهران از ریل در روزهای گذشته که باعث مسدود شدن خط شد، گفت: سرعت قطارها برای جلوگیری از بروز حوادث در ساعات اوج گرما کاهش می یابد.

سرعت قطارها برای جلوگیری از بروز حوادث در ساعات اوج گرما کاهش می یابد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالکریم درویش زاده روز دوشنبه در نشست خبری در خصوص ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از چنین حوادثی عنوان کرد: با توجه به این‌که از ساعت ۱۲ تا ۱۹ شاهد اوج گرما هستیم، در این فاصله زمانی جلوی قطارهای مسافری، یک دریزین پیشرو همراه با کارشناس و نیروهای متخصص اعزام می‌شود تا در صورتی که مشکلی روی خط بوجود آمده باشد، شناسایی و از ورود قطار به آن محدوده جلوگیری شود.

وی گفت: همچنین در نقاطی که کارشناسان تشخیص می‌دهند انبساط طولی در ریل ایجاد شده است، با ایجاد برش در ریل، افزایش طول ایجاد شده را خنثی کرده و با ایجاد اتصال، خط را می‌بندیم. یکی دیگر از اقدامات جهت جلوگیری از چنین حوادثی، با توجه به این‌که شاهد افزایش سرعت در محدوده ریلی استان بودیم، به منظور کاهش شدت هرگونه سانحه احتمالی، سرعت حرکت قطارها را در محدوده زمانی ساعت ۱۲ تا ۱۹ کاهش دادیم. این اقدامات تا کنون موثر واقع شده و امیدواریم از بروز اتفاقات مشابه جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: این‌که گفته می‌شود بخشی از خطوط راه‌آهن جنوب فرسوده شده است، واقعیت ندارد و فقط بخشی از خطوط در محدوده اداره‌کل راه‌آهن زاگرس با تراورس فلزی است که در حال بازسازی آن منطقه هستیم اما تمام خطوط محور جنوب به جزء ۱۱ کیلومتر، بازسازی شده که مقدمات بازسازی این ۱۱کیلومتر نیز در دست انجام است و در آینده نزدیک کار بازسازی آن انجام خواهد شد.

خط ریلی شملچه به عراق همچنان در انتظار اقدام عراق

وی در خصوص پروژه راه‌آهن شلمچه به بصره، عنوان کرد: توافقاتی با کشور عراق صورت گرفت که طی آن قرار شد پلی به طول ۷۰۰ متر بر روی رودخانه اروند توسط کشور ایران ساخته و ۳۲ کیلومتر خط آهن در حد فاصل شلمچه به بصره توسط طرف عراقی ایجاد شود.

مدیرکل راه‌آهن جنوب اظهار کرد: تمام اقدامات لازم برای ساخت پل از جمله طراحی اولیه و شناسایی پیمانکاران مشاور صورت گرفته است و تا مرحله برگزاری مناقصه نیز پیش رفتیم اما با توجه به این‌که طرف عراقی هنوز به تعهد خود نسبت به ساخت خط عمل نکرده، منتظر انجام تعهدات توسط این کشور هستیم. در این زمینه جلسات مختلفی در سطح استان و وزارت راه و شهرسازی ایران و وزارت حمل و نقل عراق برگزار شده است و امیدواریم عراق به تعهدات خود پایبند باشد.

افتتاح خط دوم اهواز - اندیمشک تا پایان امسال

درویش زاده گفت: خط دوم اهواز – اندیمشک به طول ۱۴۰ کیلومتر و با اعتبار  ۲۴۰میلیارد تومان در گذشته کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد که اکنون عملیات زیرسازی این طرح حدود ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. کار روسازی در بخش‌هایی که عملیات زیرسازی به اتمام رسیده آغاز شده و ۶۵کیلومتر از خط دوم این مسیر را نیز تکمیل کرده ایم .

وی ادامه داد: به علت آنکه مشکلاتی برای پیمانکار این طرح پیش آمد، برای مدتی روند کار کند شده اما با جلساتی که اخیرا با پیمانکار در ستاد برگزار کردیم، امیدواریم حداکثر در پایان سال شاهد افتتاح این خط باشیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.