سرمربی تیم ملی امید گفت: داشتن توقع قهرمانی از بازیکنانی که در لیگ ذخیره بودند انتظار نابجایی است.

سیچلو: در قهرمانی آسیا برای هر توپ می جنگیم

به گزارش قدس آنلاین، خوان سیچلو پس از پایان آخرین جلسه تمرینی تیم ملی والیبال زیر ۲۳ سال ایران اعزامی به رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا درباره دلیل حضور تیم امید در این مسابقات، گفت: این تصمیم شخص من نبوده است و فدراسیون والیبال ایران تصمیم گرفت که تیم امید را به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام کند. زمانی که پیشنهاد حضور تیم زیر ۲۳ سال در مسابقات قهرمانی آسیا به من ارائه شد از این تصمیم استقبال کردم. به نظرم اینکه یک تیم جوان از ایران در این رقابت‌ها شرکت کند برای آینده والیبال بسیار موثر است و می‌تواند به رشد والیبال کمک کند. معتقدم این فرصت می‌تواند یکی از بهترین تجربیات این بازیکنان جوان به حساب آید.

وی درباره شرایط تمرینات برای حضور در قهرمانی آسیا، اظهار کرد: تمرینات روند خوبی دارد ولی تعدادی بازیکن مصدوم داریم که بیشتر از تیم ملی جوانان و پس از مسابقات جهانی به جمع ما پیوستند. جواد کریمی از ناحیه مهره‌های کمر دچار آسیب‌دیدگی است و نمی‌تواند ما را همراهی کند. علی‌اصغر مجرد هم از ناحیه پاندون آشیل احساس ناراحتی دارد. از طرفی دیگر شیبانی دچار مصدومیت جزئی است و الله‌وردیان هم از ناحیه انگشت دست دچار آسیب‌دیدگی جزئی است به دلیل همین مصدومیت‌ها ترجیح دادیم که از چهار سرعتی‌زن در ترکیب استفاده کنیم. اسماعیل‌نژاد بازیکن پشت خط‌ زن تیم ملی هم از ناحیه زانو مصدوم بود و هفته پیش با ما تمرین نکرد اما روند ریکاوری و آماده‌سازی‌اش به پایان رسیده و هم‌اکنون شرایط خوبی دارد. در پست پشت‌ خط‌زن نیز با توجه به مصدومیت‌ها سه نفر را به مسابقات اعزام خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی امید در مورد پیش‌بینی نتایج تیم امید در قهرمانی مردان آسیا، بیان کرد: پیش‌بینی من این است که این تیمی که می‌بینید برای هر توپی در مسابقات خواهد جنگید تا بهترین عملکردش را نشان دهد. من می‌دانم که ما ایران هستیم اما باید توجه داشته باشیم که در تیم اعزامی به قهرمانی آسیا تنها بازیکنان تیم کاله در ترکیب اصلی تیم‌شان در لیگ بازی می‌کردند و بقیه جزو بازیکنان ذخیره تیم‌های خود به حساب می‌آیند. به نظرم داشتن توقع قهرمانی از بازیکنانی که در لیگ ایران هم ذخیره بودند انتظار نابجایی است. ورزشکاران همواره برای جنگیدن وارد میدان می‌شوند و نباید با انتظارات غیرمنطقی به این جوانان فشار زیادی وارد کرد.

سیچلو در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما بیشتر یادگیری و پیشرفت است و به دنبال آن هستیم که ببینیم این بازیکنان امید در آینده می‌توانند جایگزین بزرگسالان در تیم ملی شوند یا خیر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.