خبرهای ویژه و حاشیه های دنیای سیاست را در بسته خبری روزانه قدس- در این جا- بخوانید.

رصدخانه / از  پاسخ آمریکایی ها به مادر و پدر مریم  تا  گزارش محرمانه روی میز رییس جمهور

پاسخ آمریکایی ها به درخواست مادر و پدر مریم میرزاخانی

قطره/ کیوان ابراهیمی- دانشجوی دکترای برق دانشگاه آیوا آمریکا- در یادداشتی درباره  شادروان مریم میرزاخانی نوشت: در روش نخبه پروری ایالات متحده همین بس که از یک سال و نیم پیش که حال خانم میرزاخانی به وخامت گرایید، تا همین یک هفته‌ پیش، به پدر و مادر ایشان روادید نداد تا یک سال و اندی در حسرت دیدن دخترشان بسوزند. وقتی اجازه دادند که رمقی در پیکر نمانده بود و پزشکان قطع امید کرده بودند.

واکنش مهاجرانی «ماجرای نیمروز»

فرارو/ عطاءالله مهاجرانی- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اصلاحات – که اکنون در خارج از کشور زندگی می کند، با تحسین فیلم محمدحسین مهدویان در توییتی نوشت: فیلم ماجرای نیمروز٬ فیلم بسیار جذاب و عمیق و منصفانه‌ای است. به دور از شعارزدگی و سطحی‌گرایی. فیلم خوبی که می‌بایست ۳۰ سال پیش ساخته می‌شد.

ترور بیولوژیک مریم

برنا/ سرویس های اطلاعاتی روسیه مدعی شده اند آمریکا مریم میرزاخانی را به علت تصمیم او برای بازگشت به ایران، ترور بیولوژیک کرده است.

سردی روابط تهران- دوشنبه

عصرایران/ به نوشته روزنامه سعودی عکاظ، دفاتر فرهنگی و اقتصادی ایران در تاجیکستان تعطیل شد و رساله امام خمینی(ره) و برخی دیگر از مراجع تقلید در این کشور در فهرست کتاب‌های ممنوعه قرار گرفت. گفته می شود یک عامل تحریک‌کننده در روابط دو کشور، سرنوشت دارایی‌های بابک زنجانی در تاجیکستان است.

پشت پرده مخالفت با آتش بس

مهر/ به گزارش هاآرتص، نتانیاهو- نخست وزیر موجودیت صهیونیستی- گفت: این رژیم با توافق روسیه و آمریکا درباره آتش‌بس در جنوب سوریه مخالف است، زیرا این توافق موجب تقویت ایران می‌شود.

گزارش محرمانه روی میز رییس جمهور 

اعتماد آنلاین/ عارف- رئیس فراکسیون امید مجلس- می گوید: دوستان ما در فراکسیون، آمار وزیران و این که نمره افراد در چه شرایطی است را اعلام کرده‌اند اما امیدواریم اسامی محرمانه بماند تا تقدیم آقای رئیس‌جمهور کنیم.

غیبت مشکوک ولیعهد

باشگاه خبرنگاران/ به گزارش اسپوتنیک، در پی غیبت شاهزاده محمد بن نایف- ولیعهد عزل شده- در مراسم تشییع جنازه عمویش، فعالان رسانه‌ای پیش‌بینی کردند تیرگی روابط محمد بن نایف و محمد بن سلمان- جانشین وی- به غیبت ولیعهد معزول منجر شده است.

انتقاد کرباسچی از تغییر سناریوی بی بی سی

جام نیوز/ کرباسچی- دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی-  به بی. بی. سی فارسی گفت: رسانه هایی مانند بی بی سی که همواره مدعی‌اند نزدیکان مقامات جمهوری اسلامی از مصونیت قضایی برخوردارند و هیچ گونه برخوردی با تخلفات آنها نمی شود، در واکنش به برخورد قاطع قوه قضائیه با تخلف برخی نزدیکان مقامات ایرانی، در کمال وقاحت و با تغییر سناریو، این برخوردها را که تا دیروز مطالبه گر آن بودند، جنگ قدرت در ایران جلوه می دهند.

واکنش به بازداشت فریدون

جام نیوز/ بلندگوهای تبلیغاتی ضدانقلاب با بازتاب خبر بازداشت حسین فریدون- برادر رئیس‌جمهور- این برخورد قضایی را حرکت «سیاسی» در راستای فشار بر آقای روحانی جلوه می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.