اراک- مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی، گفت: دستگاه قضا باید در خصوص مسئله شرکت ایرالکو وارد عمل شود. ما نظر کارشناسی ارائه و قطعا پیگیری می کنیم و دستگاه قضا قدرت ملزم کردن این شرکت به تعهداتش را دارد.

دستگاه قضا باید مسئله ایرالکو را پیگیری کند

به گزارش قدس آنلاین، سعید محمودی در حاشیه افتتاح نمایشگاه ملی عکس مدارس طبیعت در ارک، در جمع خبرنگاران، تاکید کرد: موضوع ایرالکو و عمل به تعهداتش پیگیری می شود و باید در چارچوب قانون عمل شود.

وی بیان کرد: ایرالکو آلایندگی دارد و تشخیص و تایید این موضوع طبق قانون به عهده سازمان حفاظت از محیط زیست است و هیچ ادعای دیگری خلاف قانون پذیرفتنی نیست. باید به قانون تمکین شود و این شرکت طبق همین اصل باید به تعهداتش عمل کند و از دستگاه قضایی می خواهیم که به این موضوع رسیدگی کند.

 عضو شبکه محیط زیست و منابع طبیعی استان مرکزی نیز، گفت: این موضوع که یک صنعت مقابل اجرای قانون بایستد و به حق مردم تجاوز شود پذیرفتنی نیست.

سیاوش آقاخانی، بیان کرد: تمامی فرصت های قانونی به ایرالکو داده شده است و امروز بحث بهسازی خط پنج مطرح است نه تعطیلی این خط و ایرالکو باید به تعهدات عمل کند.

وی عنوان کرد: پروژه ۹۹۹ روزه یا ۶ خط ۱۲۰ هزار تنی ایرلکو در قبال تعطیلی خطوط قدیم در اختیار این شرکت قرار داده شد و ایرالکو با اخذ فرصت بهسازی سه خط از مجموع پنج خط قدیمی امتیاز لازم را پیش از این از دولت گرفته است.

این فعال زیست محیطی ادامه داد: دولت تدبیر و امید نیز نهایت همکاری را با این شرکت داشت و در سفر سال گذشته رییس جمهور به استان مرکزی ۳۲۰ میلیارد تومان برای این شرکت در نظر گرفته شد.

وی تاکید کرد: دولت تعهدات خود را در قبال این شرکت انجام داده است و تعطیل نشدن و بهسازی خط پنج در واقع دهن کجی به مردم، معاون رییس جمهور و شخص رییس جمهور است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.