یزد - مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان یزدگفت: شهرک نساجی مریم‌آباد یزد در بلا تکلیفی ۱۱ساله به سر می برد و باید مشکلات این شهرک برطرف شودو این واحد مجددا راه اندازی شود .

بلاتکلیفی ۱۱ ساله‌ی شهرک نساجی مریم‌آباد یزد باید برطرف شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی تعاون، محمدحسین ریاحی در نشستی متشکل از نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره صنعت، معدن و تجارت و  خبرگان نساجی، اظهارداشت: با راه اندازی شهرک نساجی مریم‌آباد یزد علاوه بر حذف فعالیت‌های مزاحم شهری، فعالیت‌های نساجی به صورت متمرکز و گسترده توسعه پیدا کرده و برهمین اساس افرادی که در این حوزه فعال هستند، گسترش فعالیت‌های خود را جدی خواهند گرفت . 

وی با بیان این که شروع کار شهرک صنعتی نساجی مریم آباد به سال ۱۳۸۵ برمی‌گردد، افزود: تعهدی فیمابین وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی فعلی و نهادهای حاکمیتی استان بوده است که این شهرک ایجاد شود ولی این در حالی است که متاسفانه موافقت لازم با این موضوع واختصاص بودجه ازطرف استان در آن زمان انجام نشد ولی تعهدات وزارت متبوع که به میزان یک میلیارد تومان بوده است، انجام شد . 

ریاحی با اشاره به این که مکان‌سنجی ومکان‌یابی برای ایجاد هر شهرک باید انجام شود، تاکید کرد: این شهرک باید به لحاظ مساحت، بروزرسانی نقشه و مشکلات آن و نیز افرادی که در این شهرک مستقر می‌شوند، مورد بررسی قرارگیرد .

وی با اشاره به فعالیت‌ها ومشاغل مزاحم شهری، افزود: کسی که منزل مسکونی خود را به کار تولیدی اختصاص داده و با آب شرب و برق خانگی کار بافندگی را انجام می‌دهد، به طور مسلم هزینه‌ای بابت آماده‌سازی زیرساخت پرداخت نمی‌کند و می‌تواند با تعداد محدودی دستگاه به فعالیت بپردازد که این نوع فعالیت‌ها، مشاغل و فعالیت‌های مزاحم شهری هستند . 

وی با اشاره به این که از ۲۵۹ نفر فعال در حوزه نساجی تعدادی متقاضی برای ورود به شهرک صنعتی نساجی مریم آباد هستند، تصریح کرد: بر همین اساس باید لیست افرادی که می‌توانند در این مجموعه سرمایه گذاری کرده و منابع را پرداخت کنند، مشخص شود . 

ریاحی خاطر نشان ساخت: بعد از شروع فعالیت بافندگان در این شهرک، باید به سمت تکمیل زنجیره تولید در بخش نساجی پیش برویم . 

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست، گفت: این نشست پیرو ستاد جلسه هماهنگی توسعه بخش تعاون استان و حسب دستور استاندار مبنی بر کارشناسی مجدد و تشکیل کمیته پنج نفره در خصوص بررسی مشکلات شهرک صنعتی نساجی مریم آباد برگزار شده است . 

ناصر زارع  ابراز امیدواری کرد: با بررسی مسائل این شهرک از قبیل آب، گاز و آورده اعضا که در دستور کار قرار گرفته است، مشکلات موجود مرتفع شود . 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.