بجنورد- مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: در سه ماهه اول سال جاری تصادفات استان، هزار و ۱۰۴ نفر را روانه مراکز پزشکی قانونی استان کرد.

هزار و ۱۰۴ نفر مصدوم تصادف به مراکز پزشکی قانونی خراسان شمالی مراجعه کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی، دکتر بابک سلحشور در خصوص تحلیل آمار مصدومین تصادفات سه ماهه ابتدایی امسال اظهار کرد: از تعداد هزار و ۱۰۴ مصدوم معاینه شده، ۷۷۱ نفر مرد و ۳۳۳ نفر زن بوده‌اند.

وی افزود: فروردین ماه با تعداد ۳۹۲ نفر بیشترین مصدوم را در این بازه زمانی داشت و در ماه‌های خرداد با ۳۷۷ نفر و اردیبهشت با ۳۳۵ نفر در رتبه‌های بعد قرار گرفتهاند.

سلحشور گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تفاوت چندانی نداشته؛ چراکه در سه ماهه ابتدایی سال گذشته هزار و ۱۰۵ نفر مصدوم تصادفات معاینه شده‌اند.

وی ادامه داد: مطابق این گزارش، ۲۵ نفر در فروردین و ۳۰ نفر در اردیبهشت امسال در تصادفات جان خود را از دست داده اند ؛ بدین ترتیب متوفیات تصادفات استان تا پایان اردیبهشت ماه ۵۵ نفر بودند که ۳۶ نفر از این تعداد مرد و ۱۹ نفر زن بودند.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: بررسی محل تصادف متوفیان نشان داد که ۳۵ نفر در مسیرهای برون‌شهری، ۱۴ نفر در مسیرهای درون شهری و شش نفر در جاده های خاکی و روستایی جان باخته‌اند.

در پایان سلحشور در خصوص فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش آمار مصدومین و متوفیات تصادفات در این فصل هشدار داد و گفت: افزایش سفر در تابستان از یک سو و قرار گرفتن استان در مسیر سفر زائرین مشهد مقدس و شهرهای شمالی کشور از سوی دیگر باعث می‌شود تا هر ساله شاهد افزایش این آمار در فصل تابستان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.