مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: متأسفانه عده‌ای در لباس دین و کسوت روحانیت نگاه سکولار دارند.

عده‌ای در لباس دین و کسوت روحانیت نگاه سکولار دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از علما و طلاب اصفهان، بر لزوم نگاه اسلامی مبتنی بر آموزه‌های پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در تمام شئون زندگی انسان معاصر تأکید و عنوان کرد: متأسفانه عده‌ای در لباس دین، نگاه سکولار دارند. این افراد با وجود قرار داشتن در کسوت روحانیت، معتقدند دین در زندگی اجتماعی نباید تأثیر داشته باشد.

وی افزود: در مقابل، نگاه اسلامی می‌گوید دین پاسخ‌گوی تمام نیازهای اجتماعی انسان است و فقه می‌تواند در تمام شئون زندگی آدمی جاری باشد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: چنین اشخاصی در زبان از دین سخن می‌گویند اما در قلب و عمل، اعتقادی به کارآمدی دین در عرصه‌های مختلف زندگی ندارند، حوزه‌های علمیه باید نگاه انقلابی داشته باشند تا در فراز و فرودها دچار ایستایی نشوند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه انقلاب اسلامی الگوی پیشرفت مؤمنانه و مستقل است، خاطرنشان کرد: انقلاب می‌خواهد نشان دهد که اسلامِ مقتدر برای سیاست، اقتصاد، اجتماع و رفاه دنیوی و سعادت اخروی مردم، طرح و برنامه پیشرفت دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: حوزه باید برای نیازهای فراوان امروز، برنامه و راه‌حل داشته باشد و با نگاه مسئله‌شناسانه و موضوعی، درصدد پاسخ به مسائل کلان کشور و زندگی مردم برآید.

حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: استخراج مؤلفه‌های پیشرفت مؤمنانه و رفاه مردم در سایه اسلام و استقلال، کار حوزه‌های علمیه است و اگر حوزه به این وظیفه خود به درستی عمل نکند، الگوی انحرافی و پرهزینه همچون نسخه سازش را به‌عنوان نسخه‌های معتبر به جامعه تحمیل خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.