زاهدان- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: طرح هجرت یکی از بزرگترین طرح‌های اجرایی در آموزش و پرورش است که با هدف ترویج سبک زندگی جهادی و بهسازی و آماده کردن فضاها و محیط‌های آموزشی برای شروع سال تحصیلی اجرا می‌شود.

طرح «هجرت ۳» برای ترویج سبک زندگی جهادی در زاهدان انجام می شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا نخعی اظهار داشت: طرح هجرت ۳ در روزهای اخیر با استقبال پرشور دانش‌آموزان در زاهدان آغاز به‌کار کرده و در حال حاضر ۵۰۰ دانش‌آموز زاهدانی در ۶ مدرسه در حال مشارکت برای بهسازی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه عمده فعالیت این دانش‌آموزان در زمینه رنگ‌آمیزی کلاس‌ها و دیوارنویسی است، افزود: طرح هجرت یکی از بزرگترین طرح‌های اجرایی در آموزش و پرورش است که با هدف  با هدف ترویج سبک زندگی جهادی و بهسازی و آماده کردن فضاها و محیط‌های آموزشی برای شروع سال تحصیلی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح که در تابستان سال جاری در سراسر کشور اجرا می‌شود، مهمترین و کارآمدترین طرح برای مشارکت دانش‌آموزان در عرصه سازندگی ایران اسلامی است.

نخعی با بیان اینکه جهاد تنها در میدان کارزار نیست؛ بلکه  جهاد نفس و تلاش برای بهبود امور جامعه نیز نوعی جهاد است، اظهار داشت: در طرح هجرت ۳ تمام تلاش بر این است با توجه به شعار سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» است، خودباوری را در میان دانش‌آموزان افزایش داده تا آنها قدمی هر چند کوچک در راستای توسعه معنوی و مادی کشور بردارند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: این طرح نمونه بارز الگوی موفق حضور جوانان در عرصه سازندگی و همچنین تقویت روحیه بسیجی و کار جمعی است که به مدت ۵ هزار روز کار با تعداد ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر آموزش و پرورش زاهدان در عرصه رنگ‌آمیزی، تعمیر و زیباسازی مدارس انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.