بجنورد- مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در سه ماهه ابتدای سال جاری ۱۲۸ مددجوی کمیته امداد استان صاحب خانه شدند.

۱۲۸ مددجو صاحب خانه شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی اظهار کرد: از مجموع واحدهای مسکونی بهره برداری شده ۵۰ واحد روستایی و ۲۰ واحد شهری است که عملیات ساخت آن ها از سال گذشته آغاز و امسال به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ واحد مسکونی نیز مربوط به واحدهای شهری است که امسال خریداری و در اختیار مددجویان قرار گرفته است، یاد آور شد: ساخت ۴۶ واحد مسکونی ناتمام شهری و روستایی هم از سال های گذشته آغاز شده بود که امسال به بهره برداری رسید.

وی از کمک بلاعوض برای مددجویان شهری تا سقف ۲۵ میلیون تومان و مددجویان روستایی تا سقف ۱۵ میلیون تومان خبرداد و افزود:کمیته امداد در رویکرد جدید، مسکن را به عنوان یک عامل توانمندساز در کنار حوزه اشتغال و رفع مشکل نیازمندان مورد توجه قرار داده است.

مدیر کل کمیته امداد استان با تاکید بر اینکه که اساس کار این نهاد بر مبنای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است، اضافه کرد: تأمین مسکن علاوه بر توانمندسازی اقتصادی مددجو باعث توانمندی فرهنگی و اجتماعی آنان خواهد شد.

اهرابی  با ابراز امیدواری به اینکه تا پنج سال آینده مشکل مسکن مددجویان  طبق برنامه پنجم حل خواهد شد، بیان کرد: بر این اساس از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و خیران مسکن ساز بهره مند خواهیم شد.

وی در ادامه با بیان اینکه توجه به مسکن مناطق محروم و روستایی و مقاوم سازی آنها یکی از برنامه‌های مطلوب حوزه مسکن  است ادامه داد: این نهاد تعمیرات منازل مددجویی وهمچنین اتمام پروژه های نیمه تمام را در راس فعالیت های سال ۹۶ خود قرار داده است.

وی در پایان تاکید کرد: مددجویان فاقد مسکن با اولویت سرپرست خانوار و بیماران نیازمند صاحب خانه می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.