بیرجند- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: تأمین ۲۷۶ میلیون مترمکعب آب برای افق ۱۴۲۵ خراسان‌جنوبی پیش‌بینی شده است.

تأمین ۲۷۶ میلیون مترمکعب آب برای خراسان‌جنوبی پیش بینی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، محمد فرهادی اظهار کرد: میانگین بارش‌ها در مرکز استان در درازمدت ۱۶۰ میلی‌متر است، حال آن‌که در ۱۸ سال اخیر در خوشبینانه‌ترین حالت میانگین بارش‌ها در استان به معدل دراز مدت نرسیده است.

وی افزود: بالغ بر ۹۷ درصد نیاز آبی استان از طریق آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود که این امر در درازمدت می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کرده و آینده استان را به مخاطره اندازد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: از این‌رو تأمین آب مورد نیاز استان از سایر روش‌ها در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت و از سال گذشته اقدامات مناسبی نیز در این زمینه آغاز شده است.

فرهادی با بیان این‌که بارورسازی ابرها در پاییز و زمستان سال گذشته یکی از این اقدامات مؤثر دولت بود، تصریح کرد: با توجه به اثرات مناسب این امر، بارورسازی ابرها در سال جاری نیز در دستور کار وزارت نیرو و سایر مراجع و دستگاه‌های ذی‌ربط قرار دارد.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌های در دست اقدام دولت برای تأمین آب مورد نیاز استان، استفاده از آب ژرف است که برای اجرای این طرح ابتدا باید مطالعات لازم در زمینه شناخت لایه‌های زمین و مطالعات زمین‌شناسی به انجام برسد که بر همین اساس یک تفاهم‌نامه‌ مطالعاتی سه جانبه فی‌مابین استانداری استان، معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و وزارت نیرو منعقد شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی یادآور شد: انتقال آب از دریای عمان، دیگر پروژه‌های مهم دولت در استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.