معاون درمان وزارت بهداشت می گوید: سازمان تامین اجتماعی از سال ۹۵ میزان تعرفه های خود را به بیش از ۲ برابر افزایش داده است به همین جهت مجروحین تصادفی دیگر رایگان درمان نمی شوند

میزان پرداختی بیماران در بیمارستان های تامین اجتماعی حدود ۱۰ برابر بیمارستان های دولتی است/ هزینه درمان مجروحان حوادث ترافیکی در بیمارستان های تامین اجتماعی رایگان نیست!

اختصاصی قدس آنلاین- محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت و گو  با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه و اخیرا بر اساس قانون برنامه ششم و همین طور بر اساس احکام جهانی برنامه های توسعه کشور، درمان مجروحین حوادث ترافیکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور برنامه ریزی شده است.
وی در ادامه افزود: اگر مجروح در بیمارستان های دولتی پذیرش شود هزینه ای بابت خدمات درمانی، دارویی و لوازم مصرفی در بیمارستان برای بیمار  دریافت نخواهد شد. ضمن اینکه تمام مراکز کشور ملزم به پذیرش این مجروحین هستند و باید همه خدمات لازم را ارائه دهند.


آقاجانی با اشاره به اینکه هزینه های مربوط به مجروحین حوادث ترافیکی بر اساس تعرفه دولتی از محل بیمه شخص ثالث خودروها تامین می شود، خاطرنشان کرد: مسئله ای که در این میان وجود دارد ما به التفاوت تعرفه بیمارستان های تامین اجتماعی با تعرفه های دولتی است.
معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد : سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۵ برای اولین بار تعرفه بیمارستان های خود را به بیش از دو برابر تعرفه های دولتی افزایش داد به گونه ای که تعرفه خدمات درمانی در بیمارستان های تامین اجتماعی بیش از ۲ برابر تعرفه دولتی شده است.
وی افزود: این مشکلات ناشی از این است که آنچه که وظیفه وزارت بهداشت است تامین هزینه ها بر اساس تعرفه دولتی است و هیچگونه پرداختی به بیمه های پایه به بیمارستان ها ندارد و دولت بیشتر از تعرفه دولتی چه در قالب بیمه و چه در قالب تامین هزینه های مجروحین ترافیکی پرداختی ندارد.
آقاجانی بیان داشت: این افزایش تعرفه سازمان تامین اجتماعی برای مجروحین مشکل ایجاد کرده است و بیمارستان های تامین اجتماعی مازاد این هزینه را از مجروحین حوادث ترافیکی دریافت می کنند که هزینه سنگینی بر روی دست مجروحین و خانواده آنها می گذارد.


معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: هزینه پرداختی یک مجروح حوادث ترافیکی در بیمارستان های دولتی کاملا رایگان است اما در بیمارستان های تامین اجتماعی باید هزیته پرداخت می کنند.
وی در خصوص بیماران عادی اذعان کرد: میزان پرداختی بیماران عادی، در بیمارستان های تامین اجتماعی در صورت نداشتن  دفترچه بیمه تامین اجتماعی حدود ۱۰ برابر رقم پرداختی آنها در بیمارستا نهای دولتی است؛ به طوری که یعنی اگر بیمار غیر مجروح حوادث ترافیکی در بیمارستان تامین اجتماعی بستری شود میزان پرداختی آن در صندوق بیمارستان تامین اجتماعی حدود ۱۰ برابر بیمارستان های دولتی است.


آقاجانی اظهار داشت: بیمارستان های تامین اجتماعی ما به تفاوت تعرفه دولتی با تعرفه خود را از مجروحین حوادث ترافیکی اخذ می کند که این رقم قابل توجه است و یک هزینه اضافی و قابل توجهی را به بیماران تحمیل می کند.
معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص توجیه شدن اورژانس تهران برای انتقال بیماران تصادفی به بیمارستان های دولتی گفت: همه آمبولانس ها در جریان دستورالعمل هستند اما برای حفظ جان بیمار ناچارند بیمار را به  نزدیک تر  مرکز درمان  منتقل کنند. وی  در خاتمه خاطرنشان کرد: نجات جان بیمار از همه چیز مهمتر است به خصوص در برخی از شهرها، بیمارستان تامین اجتماعی تنها بیمارستان آن شهر است و یا در شهرهای بزرگ که فاصله بسیار زیاد است این مشکل برای بیمارانی که بیمارستان های تامین انتقال داده می شود وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.