بازیکن تیم فوتبال پارس جنوبی تاکید کرد که به خاطر تیم ملی قصد داشته فوتبالش را در خارج از کشور ادامه دهد.

اعتراف صادقانه یک فوتبالیست/ به خاطر تیم ملی می خواستم از ایران بروم!

قدس آنلاین - گروه ورزشی: محمد طیبی از نیم فصل دوم لیگ شانزدهم با پیشنهادهای خوبی مواجه شد اما هر بار به دلایلی مجبور شد به آنها پاسخ منفی بدهد. طیبی فصل گذشته پیشنهاد خوب و میلیاردی سپاهان و استقلال را پیش رو داشت اما به خاطر اصرارهای سیروس پورموسوی سرمربی وقت استقلال خوزستان مجبور شد بماند و کارش را دنبال کند. در حالی که او به راحتی می‌توانست قراردادش را یک طرفه فسخ کند و جدا شود.

محمد طیبی این فصل از استقلال خوزستان جدا شد و به پارس جنوبی جم رفت تا در آنجا روزهای بهتری را تجربه کند. او با انگیزه بالایی کارش را در این تیم تازه‌وارد لیگ برتری شروع کرد اما قبل از شروع فصل هفدهم با پیشنهاد خوب القطر قطر مواجه شد. طیبی این بار هم دوست داشت جدا شود و به دیگر پیشنهاد خود پاسخ مثبت دهد تا لژیونر شدن را تجربه کند اما با مخالفت باشگاه پارس جنوبی جم مواجه شد. با این تفاوت که این بار طیبی نمی‌تواند قرارداد خود را به صورت یک طرفه فسخ کند و به پیشنهاد القطر پاسخ مثبت دهد. محمد طیبی کاپیتان پارس جنوبی جم در مورد اتفاقاتی که این روزها افتاده و پیشنهاد القطر توضیح می‌دهد.

* چه زمانی متوجه پیشنهاد القطر شدی؟
وقتی در اردوی ارمنستان بودم، خبر رسید از القطر پیشنهاد دارم. با این اتفاق من 3 شب خواب نداشتم. نمی‌دانستم چه کار باید انجام دهم. خیلی دوست داشتم به قطر بروم و آنجا فوتبالم را دنبال کنم اما باشگاه پارس جنوبی جم رضایتنامه نمی‌دهد.

* چطور شد که پیشنهاد الاهلی قطر را رد کردی اما برای القطر اصرار داری بروی؟
پیشنهاد مالی باشگاه الاهلی قطر پایین بود. ضمن اینکه خیلی دوست نداشتم به الاهلی بروم و جایگزین پژمان منتظری شوم. این مساله را اخلاقی نمی‌دانستم چون در این صورت شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند من باعث شدم منتظری از الاهلی جدا شود. اما شرایط القطر فرق دارد. پیشنهاد مالی این باشگاه حدود 2 میلیارد تومان می‌شود. ضمن اینکه وقتی این پیشنهاد مالی خوب را می‌دهند یعنی اینکه من را برای ترکیب اصلی در نظر گرفتند.

* ظاهرا یکی از دلایلی که خیلی دوست داشتی به قطر بروی، بحث دعوت شدن به تیم ملی است؟
- بله، چرا باید دروغ بگویم. همه می‌دانیم بازی لژیونرها بیشتر به چشم می‌آید و راحت‌تر به تیم ملی دعوت می‌شوند. من هم آرزویم رسیدن به تیم ملی و حضور در جام جهانی است. من اگر این جام جهانی را از دست بدهم به احتمال زیاد به جام جهانی بعد نمی‌رسم. چون آن وقت سنم بیشتر می‌شود و شانسم پایین می‌آید.

* نمی‌توانستی یک طرفه قراردادت را فسخ کنی؟
نه، قراردادم ثبت شده و باشگاه پارس جنوبی جم رضایتنامه نمی‌دهد. اگر بخواهم خودم هم به قطر بروم هم غیراخلاقی است و هم اینکه به احتمال زیاد باشگاه پارس جلوی صادر شدن ITC من را می‌گیرند.

*  پس مجبور هستی بمانی؟
بله، می‌مانم و با قدرت در پارس جنوبی جم کارم را دنبال می‌کنم. ماندن در ایران شاید خواست خدا باشد. من هم تمام تلاشم را می‌کنم که اگر خدا خواست به تیم ملی برسم.

* اینکه گفته می‌شد به قطر رفتی و با القطر توافق کردی، صحت دارد؟
نه، من همراه با تیم پارس از ارمنستان به ایران برگشتم. بلافاصله به بهبهان رفتم تا در 2 روز استراحت کنار خانواده‌ام باشم. از دیروز هم به تهران آمدم تا تمرینات‌مان را در اردوی کرج دنبال کنیم.

* اما رسانه‌های قطر بارها نوشتند شما به قطر رفتی و توافق کردی...
من ویزای قطر گرفتم اما چون مسئولان پارس جنوبی جم رضایت ندادند نرفتم. چون رفتنم فایده‌ای ندارد.

* فکر می‌کنی ممکن است فصل بعد باز هم چنین پیشنهادی داشته باشی؟
نمی‌دانم. امیدوارم که باز هم پیش بیاید. باز هم می‌گویم هر چه خدا بخواهد راضی‌ام. الان هم شاید خدا خواست که بمانم. به همین دلیل می‌مانم و با تمام قدرت تلاش می‌کنم تا هم پارس جنوبی جم موفق شود و هم شانسم را برای رسیدن به تیم ملی بالا ببرم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.