​ایلام- معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال های اخیر مصرف مواد مخدر صنعتی و محرک در کشور نسبت به مواد مخدر سنتی کاهش یافته است.

مصرف مواد مخدر صنعتی کاهش یافته است

دکتر فرید براتی سده روز سه شنبه در دومین همایش بهزیستی و رسانه در پاسخ به قدس آنلاین با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار و اطلاعات بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد در کشور وجود دارد، اظهارداشت: خوشبختانه با فعالیت های گوناگونی که در سطح کشور انجام گرفته از جمله مقابله با پیش سازها در مبادی ورودی کشور و تخریب آشپزخانه های تولید مواد مخدر صنعتی و اطلاع رسانی از طریق رسانه های مختلف، مصرف اینگونه مواد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته مصرف مواد مخدر صنعتی در کشور در رتبه دوم بوده و در حال حاضر به رتبه چهارم تنزل پیدا کرده است، افزود: ما بایستی با ارائه خدمات کلینکی و درمانی، افراد در معرض خطر را شناسایی و درمان کرده و در این راستا با برنامه ریزی مناسب چه از لحاظ سنی و جنسیتی با این معضل مقابله کنیم.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت های دبیرخانه ستاد مقابله با مواد مخدر در کشور، خاطرنشان ساخت: این ستاد در بسیاری از استان ها از جمله استان ایلام آغاز بکار کرده اما در برخی استان های دیگر فعالیت چندانی نداشته که در صدد تقویت این دبیرخانه هستیم.

فرید براتی سده با بیان این مطلب که در برنامه ششم توسعه بهزیستی عهده دار مسئولیت مقابله با مواد مخدر است، بیان داشت: بر اساس تعیین وظایف، سازمان بهزیستی در اشتغال معتادان، صیانت از خانواده آنان وظایفی بر عهده دارد که این افراد پس از بازگشت از اعتیاد رها نشده و از آنان حمایت های خوبی بعمل خواهد آمد.

وی به درمان معتادان در کمپ ها و مراکز تخصصی TC اشاره و تصریح کرد: با همکاری وزارت کشور، قوه قضائیه و دبیرخانه ستاد مبارزه با موادمخدر و در راستای مقابله با گسترش اعتیاد، برنامه کاهش آسیب های رفتاری – اجتماعی معتادان تزریقی در دستور کار قرار گرفته و در این راستا برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وضعیت بیمه معتادان در زمان درمان، یادآور شد: در این خصوص برای استان ایلام اعتبار درمانی و بیمه ای تحت عنوان «یاری برگ» اختصاص یافته که این مهم در سال آینده افزایش چشمگیری خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.