خرم آباد- مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در نشست هم اندیشی کارشناسان امور اداری مناطق و شهرستانها گفت : باید تلاش کرد تا بستر و فضایی ایجاد شود که همگان به قانون احترام بگذارندو در برابر مقررات تمکین کنند.

باید بستر تمکین به قانون در ادارات را فراهم کنیم

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، خدانظر دریکوند ظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی کارشناسان امور اداری مناطق و شهرستانها اظهار داشت : تسلط به قوانین و مقررات اداری ، آشنایی با مکاتبات اداری ، مقید بودن به اجرای قانون و تعامل مثبت و سازنده با ارباب رجوع از جمله انتظاراتی است که افکار عمومی از کارشناسان اداری داردوباید تلاش شود تا عملکرد و رفتار کارکنان متناسب با این انتظارات باشد .

وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد که باید فرهنگ احترام به قوانین و مقررات ، قانونگرایی و ارجحیت ضوابط در جامعه نهادینه شد و تصریح کرد : واحدی که در این بستر سازی می تواند بیشترین نقش را ایفا کند امور اداری است .

دریکوند اضافه کرد : امور اداری می تواند پایه گذار تفکری نوین و برداشت جدیدی در خدمت صادقانه به مردم باشد .

وی تاکید کرد : نباید تصور کرد که برای تغییر مثبت لزوماً باید تفکر کلی متحول شود ؛ بلکه اگر یک یا چند نفر با اعتقاد راسخ نسبت به هدف وآرمان خود تلاش کنندو در انجام آن مسیر جدیت و پشتکار داشته باشند می توا نند پایه گذار تفکری باشند که رای ، نظر و همراهی یک جامعه را به خود معطوف سازند .

دریکوند ادامه داد : باید تلاش کرد تا بستر و فضایی ایجاد شود که همگان به قانون احترام بگذارندو در برابر مقررات تمکین کنند .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه افزود : اگر حس رقابت مثبت و پیشرفت گرایی در بین کارکنان نهادینه شود ؛ توسعه و تحولات مثبتی رقم خواهد خورد که تمام آحاد جامعه از آن بهره مند خواهند شد .

دریکوند تاکید کرد : اگر تصور و تلقی افکار عمومی از محیط های اداری منطبق با قانون گرایی و رعایت ضوابط و دوری از روابط نباشد ، آسیبی جدی سازمان یا دستگاه را تهدید خواهد کرد که باید برای رفع آن چاره جویی کرد .

وی ادامه داد : باید فرهنگ نه گفتن معقولانه و منطقی را در برابر خواسته های نامعقول دیگران تقویت کرد و با وجدان کاری بالا از حقوق مردم دفاع کرد .

دریکوند به تفویض اختیار وزارت به استان ها هم اشاره کرد و گفت : با ساماندهی منابع مالی و انسانی باید تلاش شود تا بین هزینه ها و امکانات موجود تعادل به وجود آید و از محل صرفه جویی این منابع به افزایش اعتبارات د اخلی دستگاه کمک کرد .

وی بر این نکته تاکید کرد که آموزش و پرورش با دقت و وسواس بحث ساماندهی منابع انسانی را دنبال خواهد کرد و اجازه نخواهد داد تا در این حوزه کمترین اهمال صورت گیرد .

دریکوند به دغدغه های آموزش و پرورش برای پرداخت مطالبات فرهنگیان هم اشاره کرد و افزود : آموزش و پرورش با جدیت تمام پیگیر پرداخت مطالبات فرهنگیان است و خبرهای خوبی هم در این مورد وجود دارد که از آن جمله می توان به پرداخت حق الزحمه امتحانات و مطالبات نیروهای ستادی در آینده نزدیک اشاره کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در پایان سخنان خود افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی را خط قرمز آموزش و پرورش الام کرد و افزود : ساماندهی بهینه نیروی انسانی یک ضرورت و اولویت اساسی است امام نباید این ساماندهی خللی در افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان وارد کند .

پیش از سخنان مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ، پرویز موسی پور رئیس اداره امور اداری در سخنانی به بیان گزارشی از اقدامات حوزه کاری خود پرداخت و گفت : صدور احکام کارگزینی فرهنگیان در مهر ماه 96 منوط به ارسال گزارش مدیران مدارس و ثبت در سامانه مدارس می باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.