شهردار تهران با اشاره به رشد آمار بیکاری و اعتیاد گفت: اگر دلسوز کشور و نظام هستیم مهم نیست چه سلیقه و گرایش سیاسی داریم، باید به میدان بیاییم و این مسائل را حل کنیم.

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ۸۸ پروژه شهری در منطقه ۱۹ گفت: من ۱۲ سال پیش کار جهادی ام را از منطقه ۱۹ آغاز کردم. در این روزها که روزهای آخر انجام وظیفه من در شهرداری تهران است، به صورت اتفاقی گذر من به منطقه ۱۹ افتاد.

شهردار تهران با بیان اینکه این را به فال نیک می‌گیرم و خدا را شاکرم، ادامه داد: در آغاز کار وظیفه خود می‌دانستیم و وعده داده بودیم که بر اساس باورهایی که از انقلاب داشتیم، در راستای ارتقای کیفیت زندگی در بعد مادی و معنوی گام برداریم و این مهمترین هدف ما در شهرداری باشد و سعی کردیم این ارتقای کیفیت با اولویت در جنوب تهران مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: رویکرد اجتماعی و محله محوری به ویژه در مناطق جنوب به خوبی و آسانی مشهود است.

قالیباف تأکید کرد: خدا را شاکریم که هرگز پابرهنگان و آنهایی که در روزهای سخت انقلاب و دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حاضر بودند را فراموش نکردیم.

وی ادامه داد: منطقه ۱۹ بیش از ۵۰۰ شهید به انقلاب تقدیم کرده و ما هرگز نتوانستیم آن طور که باید و شاید پاسخگوی محبت‌های آنها باشیم، اما خدا را شاکریم که غفلت هم نکردیم و آنها را به فراموشی نسپردیم.

شهردار تهران تصریح کرد: ما هر چقدر بضاعت داشتیم صادقانه پای کار آوردیم و تلاش کردیم قولی را که دادیم مبنی بر اینکه فاصله شمال تا جنوب تهران افزایش نیابد، عملی کرده و حتی این فاصله را کاهش دادیم.

قالیباف افزود: ۱۳ سال قبل منطقه ۱۹ با الان قابل مقایسه نبود و نیست. ۱۰ سال قبل حتی یک مجموعه ورزشی آبی در سطح منطقه نداشتیم، اما اکنون این مجموعه‌ها به عدد ۶ رسیده است. این موضوع را در حوزه مجموعه‌های فرهنگی، فضای سبز، رسیدگی به مشکلات و … به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در منطقه ۱۹ گفت: البته مشکلات همچنان باقی است، به ویژه در حوزه آموزش و درمان با مشکل روبرو هستیم. یکی از کارهایی که در برنامه ما بوده و هست و کمیسیون ماده پنج به آن عنایت دارد، وزارت بهداشت هم به آن ورود کرده، احداث یکی از بزرگترین بیمارستان‌های تهران در منطقه ۱۹ است که مقدمات آن پیش بینی شده است و ان شاء الله به زودی عملیاتی می‌شود.

شهردار تهران خطاب به جوانان و دلسوزان انقلاب گفت: همه آنهایی که می‌گویند ما حزب‌اللهی و سرباز ولایتیم باید یک کار را انجام دهند و آن این است که ظرفیت‌های قانون اساسی را که بسیار زیاد است و به زمین مانده، جامه عمل بپوشانند.

وی تأکید کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم دلسوز کشور و نظام هستیم، اما ناکارآمدی اقتصادی وجود داشته باشد، ضعف مدیریت وجود داشته باشد.

قالیباف با بیان اینکه متاسفانه امروز نمی‌توانیم در خانه‌ای را بزنیم که در آن بیکار وجود نداشته باشد،  تصریح کرد: این بیکاری تبدیل به معضل اجتماعی شده است. بیکاری، فساد و اعتیاد فراهم کرده، باعث فروپاشی خانواده‌ها شده، ازدواج جوانان را به تأخیر انداخته و افسردگی را به دختران تحصیلکرده تحمیل کرده است.

شهردار تهران اضافه کرد: اگر دلسوز کشور و نظام هستیم مهم نیست چه سلیقه و گرایش سیاسی داریم، باید به میدان بیاییم و این مسائل را حل کنیم و برای رفع آنها گام برداریم. باید تلاش کنیم این مسائل و مشکلات حل و فصل شود، آن هم در شرایطی که ظرفیت آن وجود دارد.

وی ادامه داد: زمانی است که در کشور ظرفیت وجود ندارد، اما در ایران ما هم منابع مادی داریم و هم منابع انسانی، باید به جوانان عزیز اعتماد کنیم، باید وقت گذاری کنیم و مردم را مشارکت دهیم، ما مسئولان باید فضا را ایجاد کنیم و مطمئن هستم که اگر این رویکرد بر کشور حاکم شود، بسیاری از مشکلات مرتفع خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.