اصفهان- با مشارکت ۲۲ کشور خارجی نخستین جشنواره بین المللی فناوری های نوین از ۱۳ تا ۱۵ مردادماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود.

نخستین جشنواره بین المللی فناوری های نوین در اصفهان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مشاور شهردار اصفهان در امور فناوری های نوین شهری ظهر سه شنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: در این نمایشگاه ۱۸ کشور غرفه دارند و از بین این کشورها ۱۶ کشور اروپایی هستند.

محمدرضا نیلفروشان گفت: دغدغه ما از برگزاری این جشنواره این است که بازاری برای فناوری های نوین شهری فراهم شود، از این رو قسمتی از این نمایشگاه برای مخترعان نوجوان، بسیج دانشجویی در نظر گرفته شده تا دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: از طریق این جشنواره و نمایشگاه در نظر داریم تکنولوژی های جدید را وارد کشور کنیم.

مشاور شهردار اصفهان در امور فناوری های نوین با بیان اینکه نمایشگاه همزمان با میلاد امام رضا (ع) آغاز می شود، اظهارکرد: در این جشنواره ۱۶ بازی رایانه ای با موضوع مدیریت شهری، ۳ انیمیشن و ۲ اپ موبایلی نیز رتبه بندی و رونمایی می شود.

وی یادآورشد: این جشنواره برگزار می شود تا بسیاری از امکانات و نیازهای شهر و کشور بهتر دیده شود.

نیلفروشان اضافه کرد: شهرک علمی تحقیقاتی شهر اصفهان با ۴۴ شرکت و سایر شهرها نیز با شرکت های مختلف در این جشنواره حضور می یابند.

وی با بیان اینکه قرار است بزرگترین تولید کننده گل هلند نیز در این نمایشگاه حضور یابد، گفت: قرار است این شرکت اصفهان را به برندی بین المللی برای تولید گل های رز تبدیل کند.

مشاور شهردار اصفهان در امور فناوری های نوین تاکیدکرد: همچنین روی پل شهرستان تصاویر تعدادی از شهدای علم و فناوری کشور نصب می شود چراکه به برکت خون این شهیدان است که امروز ما صاحب ایرانی مقتدر و سرافراز هستیم.

نیلفروشان همچنین به دیگر اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و تاکید کرد: هدف از برگزاری این جشنواره  به تصویر کشیدن جایگاه علمی کشور به تمام افراد دنیا است چرا که  کشور از لحاظ علمی درجایگاه مناسبی قرار دارد و نیازمند حمایت است.

مشاور شهردار اصفهان در امور فناوری های نوین شهری به دستاوردهای این مرکز اشاره کرد وگفت: دستاوردهای خوبی از سوی مرکز فناوری های نوین کسب شده که می توان به ورود پهباد آتش نشان به سیستم مدیریت شهری، موتوربرقی آتش نشان برای بافت فرسوده و وجود موتور انژکتوری کوهستان برای عملیات آتش نشانی اشاره کرد.

نیلفروشان ادامه داد: در مجموع ۷۶ پروژه مدیریت شهری از طریق شرکت های دانش بنیان انجام شده است.

وی اضافه کرد: طی یکسال گذشته ۲۹ تفاهم نامه علمی، ۹ تفاهم نامه داخلی و ۲۰ تفاهم نامه بین المللی داشتیم که برگزاری نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری از اثرات این تفاهم نامه است.

مشاور شهردار اصفهان در امور فناوری های نوین شهری اظهار کرد: قبل از برگزاری این جشنواره سلسله نمایشگاههای باور برگزار شد چرا که ما باور داریم خیلی از اتفاقات را می توانیم در کشورخود اداره کنیم به طور مثال پهباد آتش نشان از سوی ۳ جوان اصفهانی راه اندازی کردند این درحالی است که این تکنولوژی تنها در آمریکا بود.

نیلفروشان تاکید کرد: در این راستا ۳ نمایشگاه باور برگزار شد و عملکرد جوانان ایرانی به منصه ظهور گذاشته شود، در این  ۳ نمایشگاه باور به این نتیجه رسیدیم که نمایشگاه باور می تواند محیطی فراهم کند تا تکنولوژی خارجی را وارد عرصه فناوری ها کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.