وزارت خارجه آمریکا از اقدام اتحادیه اروپا در وضع تحریم‌های جدید علیه برخی شخصیت‌های برجسته سوری تقدیر کرد.

تقدیر آمریکا از اتحادیه اروپا به دلیل وضع تحریم های جدید علیه سوریه

به گزارش قدس آنلاین؛ «هدر ناوئرت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در تمجید از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ۱۶ دانشمند و مقام نظامی ارشد سوریه، مدعی شد: تلاش مشترک اخیر آمریکا و اتحادیه اروپا بخشی از تلاش‌های مستمر جامعه بین‌المللی است تا دولت «بشار اسد»، را به دلیل زیر پا گذاشتن هنجارهای جهانی در منع استفاده ازتسلیحات شیمیایی مسئول بداند.

اتحادیه اروپا روز گذشته ۱۶ دانشمند و مقام نظامی ارشد سوریه را به بهانه دست داشتن در حملات شیمیایی علیه شهروندان غیرنظامی در فهرست تحریم‌ قرار داد.

این تحریم شامل ممنوعیت سفر ۱۶ دانشمند و مقام سوری به اتحادیه اروپا و مسدود شدن اموال آن‌ها در اروپا آنها می‌شود.

«بوریس جانسون»، وزیر امور خارجه انگلیس، در حمایت از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا، آن را یک توافق خیلی خوب خواند و گفت: بسیار خوشحال هستم که این وزرا توانستند برای تمرکز بر این مساله به اتفاق نظر برسند.

سازمان ملل و سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی در حال تحقیق درباره حمله شیمیایی ماه آوریل به خان شیخون سوریه هستند. آمریکا مدعی شد دولت بشار اسد مسئول این حمله است و به همین بهانه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، دستور به حمله موشکی به پایگاه الشعیرات سوریه را صادر کرد.  

لازم به ذکر است دولت سوریه همواره این ادعاها را رد و تاکید می‌کند هرگز از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندانش استفاده نمی‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.