بیرجند- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر از ۳۱ هزار و ۲۴۷ واحد مسکن مهر تعهد خراسان جنوبی ۹۵۰ واحد باقی مانده است.

۹۵۰ واحد مسکن مهر از تعهد خراسان جنوبی باقی مانده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدی جعفری ظهر سه شنبه در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه ۴۵۰ هکتاری زعفرانیه بیرجند بیان کرد: در بحث مسکن مهر از ۳۱ هزار و ۲۴۷ واحد تعهد استان ۹۰ درصد به اتمام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از این تعداد حدود ۱۰ درصد که ۹۵۰ واحد است در مرکز استان و شهرستان بیرجند باقیمانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: عمده مسکن‌های باقیمانده، در تعاونی مسکن ۰۴ بیرجند است که حدود ۹۰ درصد این پروژه پیشرفت فیزیکی داشته است.

جعفری یادآور شد: در این واحدها خدمات زیربنایی آب و برق تأمین شده و مشکل در فاضلاب است.

وی تصریح کرد: همچنین درحال حاضر پیمانکار فاضلاب مشخص شده و عملیات خاک برداری و خاک ریزی در دستور کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اراضی ۴۵۰ هکتاری پادگان ۰۴ افزود: از این میزان ۱۵۰ هکتار بین حد فاصل شهید ناصری و صیاد شیرازی و ۳۰۰ هکتار در محدوده شهید ناصری است.

جعفری خاطرنشان کرد: همچنین از این ۴۵۰ هکتار ۱۵۰ هکتار در حریم گسل است که در این راستا با دانشگاه بیرجند برای بررسی گسل زلزله قرارداد بسته شده و مطالعات در حال بازنگری است.

وی تصریح کرد: طرح توسعه شهری در حال حاضر بر خروج پادگان‌ها از شهرها تأکید دارد که در این راستا بیرجند پیشرو بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: با توافق انجام شده بین وزارت دفاع و راه و شهرسازی تصمیم بر این شد که حدود یک هزار و ۳۰ هکتار از اراضی پادگان ۰۴ بیرجند ظرف مدت ۳ سال در اختیار مسکن و شهرسازی قرار گیرد.

جعفری اظهار داشت: از اراضی مورد توافق حدود ۴۵۰ هکتار بر اساس مصوبات کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی و معماری در محدوده شهری قرار گرفته است.

وی یادآور شد: اجرای عملیات آماده‌سازی زمین، تقاطع غیرهمسطح و تونل مشترک تأسیسات اراضی پادگان ۰۴ بیرجند طی ۳ مرحله فراخوان مزایده نهایتاً به شرکت مسکن و عمران خراسان (آستان قدس رضوی) به عنوان شریک پروژه واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در پروژه ۴۵۰ هکتاری زعفرانیه ۷۵ درصد در حال اجرا و ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است افزود: در مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه‌ای است که برای آماده سازی و خدمات زیربنایی این ۴۵۰ هکتار نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.